Forma marketingu internetowego, która ma na celu promocję stron internetowych poprzez zwiększenie ich widoczności na stronach wyników wyszukiwania (SERPs). Metody SEM obejmują: optymalizację wyszukiwarek (SEO), płatne miejsca docelowe, reklamy kontekstowe, optymalizację zasobów cyfrowych i płatne włączenie.
KPI to kluczowe wskaźniki efektywności, które mierzą realizację założonych celów. Używane są w wielu różnych dziedzinach, również do mierzenia skuteczności działań marketingowych.
Web Smarketing to spójne i bliskie połączenie internetowych działań sprzedażowych i marketingowych w celu skuteczniejszego i szybszego ich przełożenia na wyniki sprzedażowe.
Metoda SMART pomaga nam w poprawnym wyznaczaniu celów w taki sposób, abyśmy byli w stanie je osiągnąć. Cel powinien być: S – Specific – Sprecyzowany, M – Measurable – Mierzalny, A – Achievable – Osiągalny, R – Realistic – Realny, T – Time-bound – Określony w czasie / Terminowy.
SEO to szereg działań, którego celem jest optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarki internetowej w celu osiągnięcia przez daną stronę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania biorąc pod uwagę konkretne słowa kluczowe.
SMO to zbiór działań mających na celu promocję danej strony www przy wykorzystaniu mediów społecznościowych typu Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, itp.
SMM to szereg działań promocyjnych wykonywanych za pośrednictwem mediów społecznościowych typu Facebook, Instagram, YouTube, itp, których celem jest zwiększenie ruchu lub sprzedaży na stronie www.
Inbound Marketing to strategia e-marketingowa, której celem jest podejmowanie takich działań w sieci, w taki sposób, aby potencjalni klienci sami znaleźli to, czego szukają.
Digital-Driven Marketing oparty na danych odnosi się do strategii opartych na spostrzeżeniach wyciągniętych z analizy dużych danych, zebranych poprzez interakcje i zaangażowanie konsumentów, w celu stworzenia prognoz dotyczących przyszłych zachowań.
Real-time marketing (RTM) to działania web smarketingowe wykonywane w czasie rzeczywistym, wykorzystujące aktualne wydarzenia kulturowe, polityczne czy nowe zjawiska społeczne, które mają miejsce w kraju czy na świecie do komunikacji z odbiorcami marki.