Jak zdobyć więcej pozytywnych opinii Google?
Jak zdobyć więcej pozytywnych opinii Google? Opinie Google to opinie klientów przesłane za pośrednictwem Google Moja Firma, które pomagają firmom pojawiać się w lokalnych wyszukiwaniach online. Najlepszym sposobem na uzyskanie większej liczby opinii Google jest bezpośrednia prośba klientów o opinie i ułatwienie im wystawienie recenzji. Poniżej znajdziesz więcej przydatnych wskazówek w jaki sposób uzyskać więcej pozytywnych opinii w Google.
Jak zdobywać pozytywne opinie Google?
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Jak zdobyć więcej pozytywnych opinii Google? Proces gromadzenia opinii Google może początkowo wystraszyć, ponieważ często wymaga on poproszenie klientów o wyrażenie opinii.
Tu pojawiają się pełne obaw pytania:
- Czy klienci byli zadowoleni ze współpracy ze mną?
- Czy klienci byli usatysfakcjonowani z mojego produktu bądź usługi?
- Czy mój klient poświęci swój cenny czas na wystawianie opinii?
Aby ułatwić Wam ten proces, poniżej zebrałem 16 najlepszych wskazówek, ukazujących to w jaki sposób uzyskać więcej pozytywnych opinii Google dla Twojej firmy:
R E K L A M A
#1 Poproś o recenzję
Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby uzyskać opinie Google, jest po prostu o nią zapytać swojego klienta. Badania wykazały, że 70% klientów napisze recenzję zaraz po wyświetleniu Twojej prośby.
Gdy pytasz o opinie Google, najważniejsze są odpowiedni czas i prostota jej wystawienia przez klienta. Z jednej strony nie chcesz czekać zbyt długo, aby poprosić go o recenzje, ale nie chcesz też robić tego za wcześnie, bo być może Twój klient nie doświadczył pełnych korzyści z Twoich usług czy produktów.
Jeśli chodzi o prostotę to Twoja witryna, kanały społecznościowe, e-maile itp. powinny wyraźnie wskazać, gdzie, w którym miejscu, pod jakim linkiem, taką opinię można dodać.
#2 Zaangażuj swoich recenzentów Google
Wszystko zaczyna się od interakcji właściciela z komentarzami lub opiniami podanymi już w Google Moja Firma. Jeśli właściciel zareaguje na pozytywne i negatywne opinie, stworzy to bardziej aktywną atmosferę na stronie Google Moja Firma, która zaangażuje klientów i klientów.
Aby wesprzeć tę inicjatywę, możesz również spróbować zapytać zadowolonych klientów, czy możesz zrobić im zdjęcie i udostępnić je w mediach społecznościowych (i Google) w swojej witrynie sklepowej. Ludzie znacznie częściej udzielają informacji zwrotnej, gdy wiedzą, że ich twarz zostanie dodana do czegoś publicznego. Prawdziwe zdjęcia z prawdziwymi ludźmi mogą przynieść wiele korzyści w Google Moja Firma.
#3 Monitoruj liczbę recenzji
Zawsze uważaj na liczbę recenzji umieszczanych w Google, ponieważ mogą one wyglądać na fałszywe.
Na przykład, jeśli Twój konkurent ma 50 recenzji w Google, a Ty otrzymasz 350 oryginalnych recenzji od obecnych i byłych klientów, może to wyglądać na podejrzany zabieg, nawet jeśli nim nie jest.
W tym momencie warto skorzystać z innych platform, takich jak Opineo lub Facebook, aby ulepszyć swój profil recenzji i opinie w Internecie.
#4 Zbuduj swoją reputację poprzez SEO PR
Wiele dużych firm posiada swój własny dział PR, którego zadaniem jest dbałość o wizerunek firmy. Wraz ze wzrostem znaczenia Internetu, przedsiębiorstwa te były zmuszone przenieść część realizowanej działalności do globalnej sieci.
Oprócz realizacji podstawowych funkcji biznesowych, Internet umożliwia przedsiębiorstwom także kreowanie wizerunku w sieci. Do tego właśnie służy SEO PR, czyli połączenie działań SEO czyli optymalizacji stron w wyszukiwarkach z działaniami PR (public relation).
Jeśli chcesz zarządzać recenzjami Google i ogólną reputacją online, rozważ zatrudnienie firmy, która będzie zarządzać Twoją reputacją w sieci czy mediach społecznościowych. Taka firma, zapewni Ci kreowanie właściwej drogi, aby Twoi klienci właściwie zinterpretowali Twoją markę lub produkt, wystawiając im ostatecznie pozytywną opinię.
#5 Zaplanuj własną kampanię recenzji Google
Recenzje Google mogą naprawdę pomóc w lokalnym pozycjonowaniu SEO i bezpośrednio wpłynąć na twoje pozycje w wynikach wyszukiwania zapytań z zamiarem komercyjnym.
Moją pierwszą wskazówką jest przeprowadzenie zaplanowanej kampanii z klientami. Aby uzyskać bardziej naturalne podejście, zaplanuj w swoim kalendarzu kontaktowanie się z jednym z klientów raz w tygodniu z prośbą o pozostawienie recenzji wraz z dołączonym krótkim bezpośrednim linkiem ułatwiającym wystawienie opinii.
Upewnij się, że najpierw zaczynasz do najbardziej zadowolonych klientów i kontynuuj swoje działania, aż będziesz mieć świetny profil w Google Moja Firma.
R E K L A M A
#6 Ułatw wystawianie recenzji
Kluczem do uzyskania recenzji jest proste pytanie, dzięki czemu wystawienie opinii jest niewątpliwie łatwa i bezbolesna.
Możemy użyć przycisk „Wystaw nam opinię w Google” w podpisie wiadomości e-mail dotyczących obsługi klienta, który łączy naszego klienta z naszą stroną w Google, wyborem ilości gwiazdek i pustym okienkiem na wpis komentarza, więc wystarczy kliknąć przycisk, napisać zdanie i to przesłać.
Następnie, aby ułatwić proces tworzenia recenzji, możemy poinformować klienta, że najlepsze recenzje są krótkie, ale opisowe i oparte na faktach. To usuwa pewną presję, więc nie czują, że muszą pisać powieść, ale mogą po prostu zostawić ocenę i krótki komentarz.
Czasami zdarza się, że nawet nasi ulubieni klienci pozostawią 5 gwiazdek, bez wpisania komentarza. Nie ma co się martwić. Dobre i to!
Mój link do wystawiania opinii wygląda tak: https://g.page/fixfix_pl/review
#7 Poproś o recenzję we właściwym czasie
Każda branża różni się nieco pod względem czasu, w którym należy wysłać prośbę o wystawienie recenzji. Dla profesjonalistów z branż, których wyniki są od razu widoczne, zauważalne, takich jak np. glazurnik, właściciel restauracji, serwis sprzątający czy twórca stron internetowych, zalecamy wysłanie zapytania w ciągu kilku dni po oddaniu i zamknięciu prac.
Natomiast dla profesjonalistów z branż, których praca, jej wyniki i efekty ukażą swoją skuteczność w późniejszym lub dłuższym czasie, takich jak np. specjaliści ds. optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), budowniczowie domów czy samochodowy serwis naprawczy, zalecam poczekać z prośbą o opinię minimum jeden miesiąc.
Po tym czasie warto skontaktować się z klientem i niejako wybadać, czy jest w pełni zadowolony z mojego produktu bądź usługi. Jeśli nie – musimy zadbać i ewentualnie dopełnić wymagania klienta. Jeśli jest całkowicie zadowolony, wtedy wreszcie śmiało możemy prosić o wystawienie pozytywnej opinii w Google.
Zasada Pareto w biznesie (80/20)
Czy wiesz, że zgodnie z wszechobecną zasadą Pareto…
80% wszystkich przychodów firmy generowanych jest przez tylko 20% jej klientów.
#8 Utwórz specjalną kampanię e-mail
Najlepszym sposobem na uzyskanie tylko i wyłącznie pięciogwiazdkowych opinii Google jest utworzenie specjalnego e-maila dla klientów. Upewnij się, że wysyłasz go w odpowiednim czasie po ich zakupie.
Specjalnie przygotowana wiadomość e-mail powinna zawierać prośbę o ocenę od ⭐ do ⭐⭐⭐⭐⭐, przy czym pięć jest oczywiście najlepszą opinią z możliwych.
Jeśli Twoi klienci wybiorą od jednej do czterech gwiazdek, zostaną wtedy przeniesieni do oddzielnego formularza z prośbą o informacje zwrotne.
Jeśli natomiast wybiorą pięć gwiazdek, zostaną przeniesieni na stronę docelową, gdzie będą mogli ponownie przyznać 5-cio gwiazdkową opinię wraz z komentarzem na Twojej stronie w Google Maps.
#9 Nie bądź zbyt nachalny
Prosząc klienta o opinię Google, unikaj nadmiernej agresji lub nachalności i nigdy nie pytaj o określoną liczbę gwiazdek. Bądź swobodny, przyjazny i prosty. Na przykład: „Dziękuję bardzo za naszą współpracę. Bardzo zależy mi na jak najlepszej opinii od Ciebie w Google”.
„Marketing nie powinien być gwałtem,
lecz przyjemnym uwodzeniem”.Maciej Lewiński
#10 Poproś o recenzję, gdy klient Ci dziękuje
Właśnie ukończyłeś projekt lub dostarczyłeś produkt klientowi, a on jest bardzo zadowolony z Twojej usługi. Dziękują Ci i mówią, że będą polecać Ciebie i Twoją firmę innym osobom. Działaj więc szybko! To najlepszy moment na to, że klient poświeci swój czas i napisze dla Ciebie bardzo dobra opinię w Google. Poproś więc natychmiast o opinię w Google.
Nie pozwól, aby zrobili to w przyszłości w dogodnym dla siebie czasie. Jest ogromna szansa, że zapomną o Twojej prośbie i nigdy już tego nie zrobią z różnych przyczyn. Nie zakładaj też, że Twój klient wie, jak to zrobić. Przejdź więc na stronę Google Moja Firma, skopiuj link w sekcji „Uzyskaj więcej recenzji” i wyślij link do szczęśliwego klienta już dziś.
Okienko z linkiem w Google Moja Firma
Nie popełnij błędu – Twoje szanse na 5 gwiazdek w Google są bezpośrednio związane z terminem i łatwością wydania opinii przez Twojego klienta.
#11 Utwórz stronę z recenzjami dla swojej witryny
Ułatw użytkownikom pozostawienie recenzji w Google, tworząc indywidualną stronę w swojej witrynie, która przekierowuje użytkownika do części recenzji w profilu Google Moja Firma. W ten sposób możesz dołączyć go do wizytówek, podpisów, stopek e-mail i innych materiałów reklamowo-biznesowych.
Zobacz moją stronę do wystawiania recenzji przez moich klientów >>>
Uwierz mi, to znacznie ułatwia wystawienie pozytywnej opinii przez klientów, a grafika której tam użyłem, delikatnie sugeruje, na ile gwiazdek liczę w ich ocenie.
R E K L A M A
#12 Sprawdź satysfakcję swojego klienta
Przed prośbą o wystawienie opinii, ważną wskazówką dla Ciebie będzie najpierw sprawdzenie satysfakcji danej osoby czy firmy ze współpracy z Tobą. Jeśli uważasz, że mieli dobre doświadczenia, zapytaj ich, czy wystawią Ci dobrą opinię. Wydaje się to dość oczywiste, ale proste rzeczy – jak wiesz – często są pomijane!
#13 Użyj wyraźnych wezwań do działania (CTA)
Dołącz wyraźne wezwania do działania (z ang. call-to-action) zaraz po transakcji lub wyrażeniu pełnej satysfakcji klientów.
Niektórzy właściciele firm robią to, umieszczając wezwanie do działania na swojej wizytówce. Inni mogą zapytać klientów, co myślą o aplikacji, gdy ją otwierają. Jednak najczęstszym wezwaniem do działania jest wysłanie wiadomości e-mail, a w niej podaj link bezpośrednio do strony z opiniami Google.
#14 Zapewnij doskonałą obsługę klienta
Kiedy świadczysz usługi, które znacznie przewyższają Twoją konkurencję, generujesz w ten sposób ambasadorów swojej marki, którzy chętnie będą promować Twoją firmę i pisać pozytywne recenzje.
Można w tym celu stworzyć programy premiowe, które zachęcają zespół obsługi klientów do uzyskania jak największej liczby pozytywnych recenzji każdego miesiąca. Może to stać się standardem pozytywnej obsługi i generuje autentycznych zwolenników i tym samym pozytywne opinie w Google.
Odrzuć pomysł oszukiwania systemu za pomocą fałszywych recenzji – będzie to tylko kwestia czasu, zanim zostaniesz złapany i nie przyniesie on długoterminowego sukcesu.
#15 Uwzględnij opinie Google w ankietach
Można też otrzymać opinie Google za pośrednictwem comiesięcznych wiadomości e-mail z opiniami klientów. Można uzyć automatycznej personalizacji do każdego e-maila tak, aby klient otrzymał wiadomość e-mail bezpośrednio od pracownika Twojej firmy, z którym miał do czynienia, a także umieścił imię i nazwisko klienta w temacie i tekście wprowadzającym.
Wiele firm wysyła e-maile proszące klientów o wypełnienie 30-sekundowej ankiety, a na jej końcu proszą również klientów o wystawienie opinii w Google. Prośba o opinię Google na końcu ankiety może spowodować znaczny wzrost liczby otrzymywanych recenzji.
#16 Spersonalizuj swoją prośbę o opinię
Można zaobserwować gwałtowny wzrost współczynników konwersji, gdy mała firma przestaje bezosobowo prosić o opinie i zaczyna pytać w bardzo osobisty sposób.
Gdy wysyłasz wiadomość e-mail lub SMS z prośbą o opinię, spraw, by brzmiała ona jak wiadomość osobista od jednej osoby (zwykle właściciela firmy) do tego konkretnego klienta. Nie pozwól, aby wiadomość wyglądała lub brzmiała bezosobowo, jakby pochodziła od zbyt formalnej, pozbawionej twarzy firmy.
Pokaż, że jesteś autentyczną (nawet wrażliwą) istotą ludzką, która wyjątkowo dba o szczęście swoich klientów, a zostaniesz nagrodzony znacznie większą liczbą recenzji Google, które będą autentyczne i przy tym szczere.
R E K L A M A
Jak działają opinie Google i dlaczego są ważne?
Recenzje Google to generowane przez klientów komentarze i oceny firmy w gwiazdkach , które pojawiają się na listach Google Moja Firma. Recenzje Google są jednym z najcenniejszych elementów Google Moja Firma.
Oprócz informacji o Twojej firmie liczba i jakość recenzji Google są jednymi z najważniejszych czynników w rankingu lokalnych SEO. Wynika to z faktu, że użytkownicy Google częściej klikają firmy, które mają dobre recenzje.
Aby rozpocząć tworzenie recenzji Google, skonfiguruj profil Google Moja Firma. Obejmuje to pulpit użytkownika, który pozwala małym firmom zarządzać ich obecnością w Internecie, podając ich lokalizację, godziny pracy, zdjęcia, recenzje i inne szczegóły ważne dla rankingu w wynikach wyszukiwania Google.
Pulpit nawigacyjny jest bezpłatny i pozwala kontrolować, co wyskakuje na pasku bocznym Google, lokalnych wynikach i Mapach Google, gdy ktoś szuka Twojej firmy lub odpowiedniego typu firmy w Internecie.
Po skonfigurowaniu profilu Google Moja Firma zacznij prosić klientów o pozostawienie recenzji Twoich produktów i usług. Aby to ułatwić, podaj link bezpośrednio do strony Google Moja Firma. Klienci mogą również Google zarejestrować Twoją firmę i kliknąć „Napisz recenzję”, aby wyrazić opinię. Po opublikowaniu opinia pojawi się na Twojej publicznej stronie Google Moja Firma.
Pomyślne zgromadzenie pozytywnych recenzji w Google jest kluczem do budowania świadomości marki i reputacji, co ostatecznie doprowadzi do zwiększenia liczby potencjalnych klientów i sprzedaży.
Ważne jest jednak, aby zachować kontrolę nad kontem Google Moja Firma, aktualizować wszystkie informacje i odpowiadać na komentarze / wątpliwości klientów, gdy tylko się pojawią.
Google Opinie, a pozycjonowanie
Recenzje Google są jednym z najważniejszych czynników decydujących o widoczności firmy w wynikach wyszukiwania Google. Firmy, które mają większą liczbę recenzji wysokiej jakości, częściej pojawiają się w wyszukiwaniu lokalnym niż firmy, które nie mają recenzji lub mają negatywne opinie.
Zapewnij więc sobie maksymalną widoczność w Internecie, prosząc o opinie zadowolonych klientów i ułatwiając im przesyłanie opinii.
Jak usunąć negatywną opinię na Google?
Opinie, które naruszają zasady Google dotyczące zamieszczania opinii, można usuwać z wizytówek w Google Moja Firma. Klikając na ten link, dowiesz się jak usunąć negatywną opinię na Google. Znajdziesz tam pełne instrukcje zgłaszania nieodpowiednich opinii w swojej wizytówce.
Jeśli potrzebujesz pomocy z budową firmowej strony internetowej, poniżej znajdziesz baner z moją propozycją.
R E K L A M A