Książki o biznesie w Internecie
Zebrał: Lolson Zawadzki – Full Brain Marketer Buy Generic Drugs Without Prescription , twórca stron i sklepów internetowych, pogromca WordPressa, fotograf, podróżnik – http://fixfix.pl
Najlepsze książki e-commerce znajdziesz w poniższym artykule. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją podróż z e-biznesem, czy już stałeś się już uznanym właścicielem sklepu e-commerce, istnieje wieczna potrzeba zdobycia dalszej wiedzy. Ostatecznie to wiedza poprowadzi cię dalej na horyzonty sukcesu.
Podcasty, filmy, blogi i webinaria to świetny sposób na naukę nowych trików w branży, ale zapewne nie oferują całego przekroju wiedzy. Do tego potrzebujesz książek. Nie chodzi mi tu tylko o książki, ale o najlepsze książki e-commerce, ponieważ pomagają one pogłębić wiedzę i dowiedzieć się więcej na dany temat.
Ponieważ branża e-commerce jest w rozkwicie, a eksperci przewidują, że w ciągu najbliższych dwóch lat zbliży się do 4 bilionów dolarów, jest to właściwy czas, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak założyć swój e-biznes, jeśli dopiero zaczynasz lub jak skalować swoją działalność.
Najlepsze książki e-commerce
Oto moja lista najlepszych książek o e-biznesie i e-commerce, które musisz przeczytać, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat przedsiębiorczości i rozwoju. Lista jest wciąż aktualizowana o nowe pozycje.
Jeśli jesteś autorem, wydawcą lub po prostu znasz ciekawą książkę o e-business lub e-commerce, a nie ma jej na poniższej liście, powiadom mnie o tym pisząc e-mail lub pozostawiając komentarz. Najlepsze książki e-commerce i wiedza w nich zawarta, to idealny sposób na zwiększenie sprzedaży online.
- Wybuchowy wzrost. Jak zbudowałem gigantyczną społeczność 100 milionów – Cliff Lerner
- E-commerce na platformach ofertowych Allegro, eBay, Amazon – Mirosław Smużniak, Mateusz Bienias
- To jest marketing! – Seth Godin
- Narzędzia Google dla e-commerce – Krzysztof Marzec
- Elon Musk. Biografia twórcy PayPala, Tesli, SpaceX – Vance Ashlee
- Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek – Eric Ries
- E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy – Jarosław Królewski, Paweł Sala
- Steve Jobs – Walter Isaacson
- Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy – Ryan Holiday
- Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko – Brad Stone
- Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga – Ekaterina Walter
Wybuchowy wzrost. Jak zbudowałem gigantyczną społeczność 100 milionów.
Autor: Cliff Lerner
Liczba stron: 240
Rok wydania: 2019
Wyobraź sobie, jak mogłoby zmienić się twoje życie, gdyby stworzony przez ciebie produkt zyskiwał codziennie nieprawdopodobną liczbę 100 000 nowych użytkowników – i to bez wydawania ani grosza na reklamę.
A co, jeśli inwestorzy zaczęliby walić do ciebie drzwiami i oknami?
To właśnie przydarzyło się Cliffowi Lernerowi, kiedy postanowił zainwestować pieniądze zarobione na internetowym serwisie randkowym w aplikację działającą na nieznanej wówczas nikomu platformie o nazwie Facebook.
Aplikacja zaczęła się wkrótce gwałtownie rozwijać i w niedługim czasie cena akcji firmy Lernera wzrosła o 2000 procent, uruchomiając niezwykły łańcuch wydarzeń złożony z niespodziewanych sukcesów i bolesnych doświadczeń.
Ta fascynująca i inspirująca opowieść w tym dziale najlepsze książki e-commerce pokazuje, jak:
- wywołać eksplozję wzrostu poprzez stworzenie wyjątkowego produktu,
- zidentyfikować jedynie trzy wskaźniki, które mają znaczenie,
- odkrywać skuteczne strategie wzrostu, by móc szybko się rozwijać,
- w błyskotliwy sposób wykorzystywać media, aby zdobyć 100 milionów użytkowników,
- stworzyć w firmie wspaniałą kulturę pracy, przyciągającą pracowników pełnych pasji.
E-commerce na platformach ofertowych Allegro, eBay, Amazon.
Autorzy: Mirosław Smużniak, Mateusz Bienias
Liczba stron: 224
Rok wydania: 2019
Początkujący gracz na rynku e-sprzedaży staje przed następującym dylematem – co się bardziej opłaca: założyć własny sklep czy ułatwić sobie życie i zacząć od uruchomienia sprzedażowego konta na jednej z platform ofertowych?
A może działać równolegle? Tylko na współpracę z którym z potentatów rynku e-commerce warto się zdecydować?
By podjąć najlepszą dla siebie decyzję, trzeba poświęcić sporo czasu – uważnie prześledzić sposoby działania największych: Allegro, eBaya oraz Amazona, przestudiować ich regulaminy, poznać klientów, udogodnienia, jakie dana platforma oferuje wystawcom, a także pułapki, które na nich zastawia.
Tak, pułapki – bo i na te niestety może się natknąć ktoś, kto dopiero rozpoczyna swoją aktywność w największych portalach ofertowych świata.
Autorzy tej książki e-commerce wykonali dla Ciebie mnóstwo pracy. Dokładnie przyjrzeli się trzem potentatom rynku e-handlu i opracowali przewodnik, który ułatwi Ci uruchomienie na jednej z tych platform własnego kanału sprzedaży.
A może zdecydujesz się działać równocześnie na Allegro, eBayu i Amazonie? Jakąkolwiek podejmiesz decyzję, najpierw przeczytaj, jak przygotować sprzedaż na Allegro i jak prowadzić marketing w ramach tego serwisu.
Wybierz dla siebie strategię obecności w tym portalu i opanuj narzędzia, które ułatwiają sprzedaż. Poznaj metody handlowania na polskiej i zagranicznych wersjach eBaya i przekonaj się, na jakie wsparcie ze strony administratora serwisu możesz liczyć.
Upewnij się, czy warto rozpoczynać handlowanie na Amazonie, a jeśli podejmiesz decyzję na TAK, dobrze się do tego przygotuj. Dowiedz się, na czym polega growth hacking, czyli jak skutecznie ściągnąć użytkowników platform ofertowych bezpośrednio do swojego e-sklepu.
To jest marketing!
Autor: Seth Godin
🥇 Wall Street Journal Bestseller
Liczba stron: 320
Rok wydania: 2019
W ciągu ostatniego ćwierćwiecza Seth Godin uczył i inspirował miliony przedsiębiorców, marketerów, liderów i fanów ze wszystkich środowisk, za pośrednictwem swojego bloga, kursów online, wykładów i bestsellerowych książek. Jest wynalazcą niezliczonych pomysłów i zwrotów, które trafiły do głównego nurtu języka biznesowego.
Teraz, po raz pierwszy, Godin oferuje rdzeń swojej mądrości marketingowej w ponadczasowej książce.
U podstaw tego podejścia leży wielka idea: wielcy marketerzy nie wykorzystują konsumentów do rozwiązania problemu w firmie; wykorzystują marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi. Nie tylko hałasują; czynią świat lepszym.
Naprawdę silny marketing opiera się na empatii, hojności i emocjonalnej pracy.
Ta książka uczy, jak:
- zidentyfikować najmniejszą możliwą grupę odbiorców,
- narysować odpowiednie sygnały i znaki, aby ustawić swoją ofertę,
- budować zaufanie na rynku docelowym,
- rozmawiać z narracjami, które twoi odbiorcy mówią sobie o statusie, przynależności i dominacji,
- dostrzegać możliwości tworzenia i rozładowywania napięcia,
- dać ludziom narzędzia do osiągnięcia swoich celów.
Czas, aby marketerzy przestali kłamać, spamować i czuć się winni z powodu swojej pracy. Czas przestać mylić wskaźniki mediów społecznościowych z prawdziwymi połączeniami.
Czas przestać marnować pieniądze na skradzioną uwagę, która na dłuższą metę się nie opłaci. To właśnie marketing oferuje lepsze podejście, które będzie obowiązywać przez kolejne dziesięciolecia, bez względu na to, jak taktyka marketingu będzie ewoluować.
Narzędzia Google dla e-commerce.
Autor: Krzysztof Marzec
Liczba stron: 240
Rok wydania: 2018
Google – wyszukiwarka, która rządzi światem internetu. A skoro tak, zależy od niej także i Twój byt, jeśli prowadzisz działalność online. Czasy, kiedy wystarczyło uruchomić stronę WWW i grzecznie czekać, aż klienci sami na nią trafią po wynikach wyszukiwania, dawno minęły.
Dziś konkurencja w sieci jest ogromna, więc e-biznes z prawdziwego zdarzenia wymaga od swojego właściciela profesjonalizacji i poświęcenia sporej ilości czasu. Oczywiście pewne sprawy można sobie uprościć, zautomatyzować, ale nadal – bez świadomości narzędzi, które niejako w pakiecie z wszechobecną wyszukiwarką oferuje Google – nie ma mowy o sukcesie biznesu prowadzonego online.
Bez umiejętności obsługi Google Analytics trudno się zorientować, skąd na naszą stronę docierają klienci oraz na jakim etapie większość z nich porzuca koszyk zakupowy. Właściciel e-biznesu, który nie rozumie zasad rządzących kampaniami w Google Adwords, będzie już zawsze skazany na przepalanie pieniędzy, które powinny być inwestycją w skuteczną reklamę.
Unowocześnianie strony WWW bez użycia do jej testowania Google Optimize jest jak strzelanie w ciemności do tarczy, podczas gdy włącznik światła jest pod ręką. Nieznajomość narzędzia Google Search Console docelowo skutkować będzie spadkiem widoczności e-sklepu w wyszukiwarce, a ponieważ stanie się tak raczej prędzej niż później, najwyższy czas doposażyć swoją stronę WWW w kilka niezbędnych narzędzi od wujka Google! Ta książka e-commerce powinna znaleźć się u Ciebie na biurku.
Elon Musk. Biografia twórcy PayPala, Tesli, SpaceX.
Autor: Vance Ashlee
🥇 New York Times Bestseller
Liczba stron: 408
Rok wydania: 2017
Elon Musk jest najodważniejszym przedsiębiorcą naszych czasów. W historii jest niewielu przemysłowców, którzy byliby w stanie sprostać nieustępliwemu popędowi i genialnej wizji Elona Muska. Musk, nowoczesny miks Thomasa Edisona, Henry’ego Forda, Howarda Hughesa i Steve’a Jobsa, stoi za Zip2, PayPalem, Tesla Motors, i SpaceX, z których każdy wywołał fale uderzeniowe w całym amerykańskim biznesie i przemyśle.
Bardziej niż jakikolwiek inny dyrektor, Musk poświęcił swoją energię i swój ogromny majątek na wymyślenie przyszłości, która jest tak bogata i dalekosiężna jak fantasy czy science fiction.
W tym żywym, śledczym raporcie, weteran dziennikarstwa technologicznego Ashlee Vance oferuje niespotykane spojrzenie na niezwykłe życie i czasy najbardziej zuchwałego biznesmena z Doliny Krzemowej.
Napisana z wyłącznym dostępem do Muska, jego rodziny i przyjaciół, książka przedstawia jego podróż od trudnego wychowania w Afryce Południowej do wspinaczki na szczyt światowego biznesu.
Vance spędził ponad pięćdziesiąt godzin na rozmowie z Muskiem i przeprowadził wywiady z prawie trzystoma osobami, aby opowiedzieć burzliwe historie zmieniających się światowych firm Muska i namalować portret złożonego mężczyzny, który odnowił amerykański przemysł i wywołał nowy poziom innowacji – po drodze robiąc sobie też mnóstwo wrogów.
W 1992 roku Elon Musk przybył do Stanów Zjednoczonych jako zaciekły imigrant, który chciał zrealizować swoje najśmielsze marzenia. Od tego czasu życie rollercoastera Muska przyniosło mu poważne rozczarowania i ogromne sukcesy.
Po wyparciu z PayPala, zwalczeniu zagrażającej życiu choroby malarii i zmaganiu się ze śmiercią jego małego syna, Musk porzucił Dolinę Krzemową w Los Angeles. Kolejne kilka lat spędził na zaskakiwaniu przyjaciół, przekazując całą fortunę na rakiety i samochody elektryczne.
Jednak do 2012 roku Musk dokonał jednego z największych odrodzeń w historii biznesu: Tesla, SpaceX i SolarCity odniosły niezrównany sukces, a wartość netto Musk wzrosła do ponad 5 miliardów dolarów.
W czasach, gdy wiele amerykańskich firm jest bardziej zainteresowanych pogoni za łatwymi pieniędzmi niż podejmowaniem odważnych ryzyk związanych z radykalnie nową technologią,
Musk wyróżnia się jako jedyny biznesmen z wystarczającą dynamiką i wizją, aby poradzić sobie – a nawet zrewolucjonizować – trzy branże jednocześnie.
Vance twierdzi, że sukces Muska zwiastuje powrót do pierwotnej ambicji i wynalazku, dzięki któremu Ameryka stała się potęgą gospodarczą i intelektualną.
Książka ta to genialne, wnikliwe badanie tego, co kariera Muska oznacza dla branży technologicznej przechodzącej radykalne zmiany i oferuje przedsmak tego, co może być niesamowitym stuleciem.
Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek.
Autor: Eric Ries
🥇 New York Times Bestseller
Liczba stron: 248
Rok wydania: 2017
Ta pozycja może nie jest ściśle związana z branżą e-commerce, ale jest to pozycja obowiązkowa dla osób, które planują wejść na rynek elektronicznego handlu. Chociaż tytuł książki sugeruje, że jest skierowany do startupów, zasady i narzędzia są równie przydatne dla wielu mniejszych i większych firm. Organizacje o ugruntowanej pozycji mogą również odblokować potencjał wzrostu innowacji, ale aby to zrobić, będą musiały dokonać pewnych świadomych zmian w kulturze firmy. Startupy mogą odnieść korzyści z posiadania innowacyjnych cech już wbudowanych w ich kulturę, ale starsze firmy mogą to nadrobić.
Lean Startup to metoda tworzenia i zarządzania startupami. Standardowe praktyki biznesowe bowiem mogą być szkodliwe dla startupów. Organizacje te wymagają specjalnych zasad i procedur zarządzania innowacyjnymi przedsiębiorstwami. Te zasady i procedury nie są oczywiście tworzone losowo – są wynikiem technik naukowych i badań.
Lean Startup ma stronę internetową, która zawiera bibliografie i inne zasoby dla osób szukających dodatkowych informacji: theleanstartup.com.
E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy.
Autorzy: Jarosław Królewski, Paweł Sala
Liczba stron: 600
Rok wydania: 2016
„E-marketing” to pozycja, która przybliża czytelnikowi doświadczenia praktyków branży interaktywnej. Pozwala poznać współczesne trendy w marketingu internetowym, ukazać szerszy kontekst zmian dokonujących się w internecie, zrozumieć, że nowoczesny marketer to osoba kochająca technologie, a przede wszystkim wybrać skuteczną metodę realizacji kampanii marketingowych w Internecie.
Marketing internetowy to dziś jedna z najbardziej skutecznych form promocji i reklamy, w czasach kryzysu jest remedium dla firm, których nie stać na drogie formaty marketingowe, często stosowane w sposób nieprzemyślany. Książka pozwala poznać obecnych i przyszłych klientów, dla których internet jest miejscem, a którym chcą, lubią i zamierzają funkcjonować w przyszłości.
Steve Jobs.
Autor: Walter Isaacson
🥇 New York Times Bestseller
Liczba stron: 736
Rok wydania: 2015
Od autora bestsellerowych biografii Benjamina Franklina i Alberta Einsteina, otrzymujemy ekskluzywną, najlepiej sprzedająca się biografię New York Timesa. Jest to biografia współzałożyciela Apple, Steve’a Jobsa.
Na podstawie ponad czterdziestu wywiadów z Jobsem przeprowadzonych przez dwa lata – a także wywiadów z ponad stu członkami rodziny, przyjaciółmi, przeciwnikami, konkurentami i kolegami – Walter Isaacson napisał porywającą historię o życiu kolejki górskiej i niesamowicie intensywną osobowość kreatywnego przedsiębiorcy, którego pasja do perfekcji i zaciekłego zrewolucjonizowania zrewolucjonizowała sześć branż: komputery osobiste, filmy animowane, muzykę, telefony, tablety i publikacje cyfrowe.
W czasach, gdy Ameryka szuka sposobów na utrzymanie swojej przewagi innowacyjnej i kiedy społeczeństwa na całym świecie starają się budować gospodarki epoki cyfrowej, Jobs jest ostateczną ikoną pomysłowości i wyobraźni stosowanej. Wiedział, że najlepszym sposobem na tworzenie wartości w XXI wieku jest połączenie kreatywności z technologią. Zbudował firmę, w której skoki wyobraźni zostały połączone z niezwykłymi osiągnięciami inżynierii.
Chociaż Jobs współpracował z tą książką, nie prosił o kontrolę nad tym, co zostało napisane, ani nawet o prawo do przeczytania jej przed opublikowaniem. Nic nie ograniczał. Zachęcał ludzi, których znał, do uczciwego mówienia. A Jobs mówi szczerze, czasem brutalnie, o ludziach, z którymi pracował i z którymi rywalizował. Jego przyjaciele, wrogowie i koledzy zapewniają niezrównany obraz pasji, perfekcjonizmu, obsesji, kunsztu, diabelstwa i przymusu kontroli, które ukształtowały jego podejście do biznesu i powstałe innowacyjne produkty.
Kierowany przez demony, Jobs mógł doprowadzić ludzi wokół niego do furii i rozpaczy. Ale jego osobowość i produkty były ze sobą powiązane, tak jak zwykle sprzęt i oprogramowanie Apple’a były częścią zintegrowanego systemu. Jego opowieść jest pouczająca i ostrożna, pełna lekcji na temat innowacji, charakteru, przywództwa i wartości.
Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy.
Autor: Ryan Holiday
Liczba stron: 144
Rok wydania: 2015
Ryan Holiday, były dyrektor ds. Marketingu w American Apparel, uznanej w USA firmie odzieżowej, mapuje nowy świat marketingu i reklamy (hakuje wzrosty), z którego korzystają mega-firmy, takie jak Facebook, AirBnB i DropBox.
Tytułowy Growth Hacker unika kosztów tradycyjnych narzędzi marketingowych, takich jak billboardy i reklamy telewizyjne, skupiając się nad możliwościami internetu. Sprawdza na małej grupie, czy pomysł w sieci przyciąga uwagę i skłania do kliknięcia, analizuje dane z serwisów by przekonać się, ile osób wchodzi na stronę czy bloga danej firmy. Skupia sie na inwestowaniu w narzędzia, które można testować, śledzić i skalować, aby dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców, pomimo skromnych budżetów marketingowych.
Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko.
Autor: Brad Stone
🥇 New York Times Bestseller
Liczba stron: 512
Rok wydania: 2014
Szczegółowa historia powstania Amazon.com, jednej z najbardziej dynamicznych i znanych firm na świecie stworzona przez Jeffa Bezosa.
Amazon.com zaczął sprzedawać książki przez Internet dostarcząc je pocztą. Ale jego wizjonerski założyciel, Jeff Bezos, nie był zadowolony z bycia jedynie księgarnią internetową. Chciał, aby Amazon stał się sklepem oferującym wszystko, oferując nieograniczony wybór i uwodzicielską wygodę po wyjątkowo niskich cenach. Aby to zrobić, rozwinął kulturę korporacyjną o nieustępliwych ambicjach i tajemnicy, która nigdy nie została złamana.
Autor książki, Brad Stone miał bezprecedensowy dostęp do obecnych i byłych pracowników Amazon oraz członków rodziny Bezosa, dając czytelnikom pierwsze dogłębne relację z życia w Amazon. W porównaniu z innymi elitarnymi innowatorami technologii jak Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg – Bezos jest człowiekiem skrytym. Ale wyróżnia się niespokojnym dążeniem do nowych rynków, prowadząc Amazon do ryzykownych nowych przedsięwzięć, takich jak produkcja czytnika e-book Kindle czy usługi przetwarzania w chmurze, przekształcając handel detaliczny w ten sam sposób, w jaki Henry Ford zrewolucjonizował kiedyś produkcję.
Książka ta będzie odkrywczą biografią firmy, która to utworzyła jedną z pierwszych i największych firm handlu elektronicznego w Internecie i na zawsze zmieniła sposób w jaki robimy zakupy i czytamy książki. Premiera książki miała miejsce w 2014 roku, a firma wciąż dynamicznie się rozwija. Warto dodać, że w dość niedługim czasie po jej premierze, Jeff Bezos przegonił Billa Gates`a i został najbogatszym człowiekiem na świecie, którego majątek przekroczył 100 miliardów dolarów.
Moim zdaniem to jedna z najciekawszych pozycji w dziale najlepsze książki e-commerce.
Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga.
Autor: Ekaterina Walter
Liczba stron: 208
Rok wydania: 2013
Gdyby Facebook był krajem, byłby trzecim co do wielkości krajem na świecie. Liczba użytkowników największego serwisu społecznościowego na świecie pod koniec 2019 roku zwiększyła się do prawie 2,5 miliarda osób.
Nie ma co do tego wątpliwości. Mark Zuckerberg zmienił i wciąż zmienia świat. Dosłownie Facebook zrewolucjonizował sposób, w jaki ponad jedna siódma światowej populacji komunikuje się, angażuje i zużywa informacje.
Jeśli prowadzisz firmę lub planujesz założyć taką firmę, prawdopodobnie zadajesz sobie to samo pytanie, jakie zadają liderzy organizacyjni na całym świecie. Co zatem zrobił Mark Zuckerberg, aby dojść do takiego sukcesu?
Odpowiedź znajdziesz w tej książce. Jej treść analizuje 5 głównych zasad stojących za gwałtownym wzrostem Facebooka, zaprezentowanych podczas praktycznych lekcji, które każdy może zastosować – w każdej organizacji i każdej branży. Ta ciekawa książka, napisana przez pionierkę biznesu społecznościowego Ekaterinę Walter, ujawnia pięć zasad sukcesu Facebooka: pasję, cel, ludzi, produkt i partnerstwo.
Najlepsze książki e-commerce
Budowa sklepu e-commerce jest stosunkowo łatwa, ale zarabianie na nim jest trudne. Aby stworzyć udaną witrynę, potrzeba zaangażowania, poświęcenia i wytrwałości. Uczenie się od ludzi, którzy już przeszli przez ten proces, może znacznie przyspieszyć proces.
- Jak znaleźć i przekonać klientów?
- Jak zachować trafność i dotrzeć na szczyt wyników wyszukiwania?
- Jak definiujesz swoją misję i rozwijasz się jako firma?
Te książki nauczą Cię tych rzeczy i nie tylko. Przyjdź na tą stronę za jakiś czas, aby znaleźć nowe, najlepsze książki e-commerce do kupienia dzisiaj.
Dzięki za wpis na tej stronie internetowej. Wiele z tych książek nie czytałem. Bardzo ciekawe zestawienie. Zabieram się za kolejne obowiązkowe lektury. Chyba każdy specjalista e-commerce musi je przeczytać.
Dzięki. Książki e-commerce są posortowane od najnowszej. Wciąż dodaję świeże pozycje, bo wiadomo, że świat e-commerce zmienia się w błyskawicznym tempie.