Wady e-biznesu
Handel elektroniczny jest potężnym narzędziem internetowym, który może pomóc Twojej firmie w rozwoju i promowaniu się na całym świecie. Nigdy nie możesz wątpić w możliwość sprzedaży towarów i usług online, które sprawiły, że firmy były bardziej opłacalne i rentowne.
Aby dokonać uczciwej oceny e-biznesu, nie możemy dyskutować jedynie o jego zaletach. Spójrzmy także na drugą stronę medalu. Ten artykuł w znacznym stopniu pomoże Ci zrozumieć świat e-commerce, udostępniając więcej informacji na temat jego wad.
Poznaj wady e-biznesu.
Lista wad e-biznesu
1. W e-biznesie nie ma osobistego kontaktu
Nie wszyscy fizyczni detaliści mają indywidualne podejście, ale wielu z nich zapewne tak. W rezultacie zakupy w tych punktach sprzedaży detalicznej dają nam więcej spokoju podczas transakcji.
Ułożenie produktów w wirtualnych koszykach i kliknięcie Kup teraz 🛒 to nie to samo.
Zanik osobistego kontaktu w transakcjach internetowych może być największą wadą handlu elektronicznego. Warto o tym pomyśleć, żeby ograniczyć te wady e-biznesu.
2. Handel elektroniczny wydłuża dostawę towarów
O ile nie korzystasz ze strony internetowej do zamawiania pizzy, dostawa w sklepie internetowym zajmuje dużo więcej czasu, zanim poczujesz towar w swoich rękach. Nawet w przypadku przesyłki ekspresowej towar otrzymujesz najwcześniej JUTRO (z wyjątkiem niektórych usług takich jak Amazon Same Day Delivery).
Ale jeśli chcesz kupić długopis, ponieważ musisz teraz coś napisać, nie możesz go kupić w sklepie interetowym. Podobnie z cukierkami, które chcesz teraz zjeść, książką, którą chcesz dziś wieczorem przeczytać, prezentem urodzinowym, którego potrzebujesz wieczorem.
Wyjątkiem od tej zasady są towary cyfrowe, np. e-book lub plik muzyczny. W takim przypadku handel elektroniczny może być szybszy niż zakup towarów w sklepie fizycznym.
3. Handel elektroniczny nie pozwala zapoznać się z produktem przed zakupem
Nie możesz dotknąć tkaniny ubrań, którą chcesz kupić. Nie możesz sprawdzić, jak but leży się na stopach. Nie możesz przetestować perfum, które chcesz kupić.
W wielu przypadkach klienci chcą poznać produkt przed zakupem. Handel elektroniczny niestety nie pozwala na to.
Jeśli kupisz przez internet np. głośniki, nie możesz ich posłuchać, aby sprawdzić, czy brzmią tak jak należy? Jeśli kupujesz zestaw kina domowego, wolisz raczej usiąść w „centrum rozrywki”, które zostało utworzone przez kilka sklepów detalicznych.
4. Każdy może założyć witrynę e-commerce
Żyjemy w czasach, w której dostawcy sklepów internetowych dają ci możliwość założenia sklepu e-commerce w ciągu kilku minut. Ty też możesz mieć podstawowy sklep internetowy w bardzo szybkim czasie.
Ale jeśli każdy może założyć sklep, to skąd mam wiedzieć, że sklep, w którym kupuję, jest prawdziwy?
Niska inwestycja może być wielką atrakcją dla początkującego przedsiębiorcy handlu elektronicznego. Jednak dla kupującego niezawodność może stanowić problem. Może to doprowadzić klientów do ograniczenia zakupów online tylko do znanych witryn handlu elektronicznego.
5. Bezpieczeństwo
Dokonując zakupu online, musisz podać przynajmniej dane karty kredytowej i adres pocztowy. W wielu przypadkach witryny handlu elektronicznego mogą gromadzić inne informacje na temat Twojego zachowania i preferencji internetowych. Może to prowadzić do oszustwa przy użyciu karty kredytowej lub co gorsza, do kradzieży.
Przeczytaj mój poprzedni artykuł o zwiększeniu bezpieczeństwa w transakcjach 🔒.
Wady e-biznesu – Wniosek
Chociaż możemy być obojętni na temat handlu elektronicznego, musimy przyznać, że istnieją również jego wady.
Dopiero, gdy je w pełni poznamy i zaakceptujemy, to będziemy mogli pracować nad ich zniwelowaniem.