Najlepsze narzędzia sztucznej inteligencji dla biznesu 🤖
Uczenie maszynowe w biznesie
Jak sztuczna inteligencja (AI) wspiera biznes i marketing?
Autor: Lolson Zawadzki – Full Brain Marketer www.fixfix.pl, twórca stron, sklepów, portali internetowych, fotograf, podróżnik, niezależny recenzent perfum magazynu LOLSON.LUXURY.
Najlepsze narzędzia sztucznej inteligencji dla biznesu – Istnieje wiele szumu wokół sztucznej inteligencji (z ang. Artificial Inteligence – AI) i uczenia maszynowego (z ang. Machine Learning), ale nie można zaprzeczyć, że technologie te będą kształtować przyszłość biznesu i marketingu.
W rzeczywistości sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe zasilają już większość narzędzi, których używamy dzisiaj – nawet jeśli nie zdajemy sobie z tego sprawy.
Google, Facebook, Instagram, YouTube i niemal każda platforma, z której korzystamy, aby komunikować się z konsumentami, siedzi już w tych technologiach, a lista narzędzi marketingowych opartych na AI szybko rośnie.
Oto najlepsze narzędzia sztucznej inteligencji dla biznesu i narzędzi do uczenia maszynowego, które możesz wypróbować już dziś.
Najlepsze narzędzia sztucznej inteligencji dla biznesu
Botwise
Kristalic
Stackla
Grammarly
GumGum
Import.io
LivePerson
Optmyzr
X.ai
ChatGPT
Midjourney
R E K L A M A
BOTWISE
BOTWISE to narzędzie, które pomaga „ogarnąć” rozproszoną wiedzę w firmie. Dlaczego może być przydatne? Codziennie miliony pracowników wyszukują informacje, które są im potrzebne do pracy. Najczęściej są one rozproszone, co znaczy, że znajdują się w różnych miejscach – w intranecie, na Sharepoincie, w mailach, wiki… sami wiecie.
BOTWISE ma za zadanie przyspieszyć i ułatwić ten proces – za pomocą sztucznej inteligencji. Polega to na tym, że te wszystkie źródła wiedzy; przydatne linki, wiki, FAQ, dokumentacje techniczne, pliki pdf z 2007 roku itd. integrujemy w jednym miejscu, a następnie możemy właściwie od razu przeszukiwać je za pomocą bota AI.
Aby uzyskać potrzebne informacje, wystarczy zadać pytanie językiem naturalnym, a w tym samym okienku natychmiast pojawi nam się odpowiedź wraz z dokumentem, z którego ona pochodzi.
Kristalic
Na początek chciałbym przedstawić wyjątkową aplikację, która została stworzona przez Filipa Kozerę z Radomia, który wraz ze wspólnikami podbija obecnie rynek amerykański i brytyjski.
Kristalic to aplikacja, która eliminuje tworzenie pisemnych notatek podczas spotkań biznesowych.
Program ten bowiem nagrywa spotkania biznesowe do banku pamięci, następnie automatycznie tworzy transkrypcję i dodatkowo najważniejsze spostrzeżenia umieszcza i segreguje w odpowiednich bazach danych.
Wystarczy więc na następnym spotkaniu włączyć aplikację Kristalic, aby później uzyskać spersonalizowane szczegóły spotkania i podsumowanie odbytego spotkania.
Aplikacja integruje się z Twoim kalendarzem i porządkuje wszystkich uczestników, z którymi rozmawiasz do Twojego osobistego CRM-a.
Zaimplementowane nauczanie maszynowe powoduje, że aplikacja z czasem staje się coraz lepsza i efektywniejsza, ponieważ uczy się, jakie informacje są dla Ciebie najważniejsze.
To przydatne dla biznesu narzędzie sztucznej inteligencji obsługuje 120 języków i wkrótce będzie rozwijane, a także będzie dostępne nie tylko dla firm, ale też dla indywidualnych użytkowników.
Wszystko dzięki finansowaniu inwestorów w ich start-up Kristalic Company w wysokości prawie 2 mln $. Gratulacje!
Stackla
Treści wizualne mają kluczowe znaczenie w każdej kampanii marketingowej w mediach społecznościowych, a Stackla pomaga odkrywać treści generowane przez użytkowników (z ang. UGC – User-generated content) i przekształcać je w treści, które naprawdę angażują użytkowników.
Zamiast tworzyć korporacyjne filmy i obrazy, które zaśmiecają przekaz wyprzedażami, algorytmy Stackla odkrywają zawartość, którą twoja grupa docelowa już tworzy i inni członkowie tej samej grupy angażują się, dzięki czemu możesz zaangażować się w akcję.
Grammarly
Grammarly to kolejny przykład prostej, przydatnej i skutecznej sztucznej inteligencji, tym razem w postaci inteligentnego narzędzia do korekty pisowni.
Może nie wychwyci wszystkich istotnych błędów podczas pisania, ale tak czy inaczej jest imponującym programem, a jego integracja z wieloma aplikacjami (np. Gmail) i przeglądarkami jest imponująca.
Grammarly będzie oznaczać wszelkie literówki podczas pisania e-maili i postów na blogu w przeglądarce, sugerować poprawną pisownię oraz przygotowywać raporty o najczęściej popełnianych błędach, dzięki czemu z czasem staniesz się jeszcze lepszym pisarzem.
GumGum
GumGum oferuje szereg funkcji opartych na sztucznej inteligencji dedykowanych dla marketerów, reklamodawców, marek sportowych i innych branż.
Po stronie reklamowej wykorzystuje AI do analizy obrazów, a także zawartości stron, dzięki czemu możesz wybrać odpowiednie witryny do umieszczenia swoich reklam.
Chociaż Google Ads też pozwala kierować reklamy na strony, trudno jest zagwarantować, że komunikat reklamowy nie spowoduje np. konfliktu z treścią.
Wyobraź sobie np. reklamę biura podróży wyświetlaną obok wiadomości o katastrofie lotniczej.
Dodatkowo w aplikacji dostarczony jest aspekt społeczny, w którym GumGum analizuje treści społecznościowe związane z Twoją marką i znajduje nowe miejsca, w których możesz zaangażować się w rozmowę.
R E K L A M A
Import.io
Jako największe i coraz to bardziej powiększające się źródło danych na świecie, dane sieciowe zapewniają nieprawdopodobną wartość.
Import.io umożliwia każdej firmie uzyskanie większej wydajności i inteligentnej przewagi konkurencyjnej, dzięki dużej ilości danych umieszczonych w Internecie.
Import.io pozwala bowiem importować wszystkie dane z dowolnej strony internetowej, nawet jeśli poszukiwane dane są ukryte za formularzami logowania lub innymi elementami.
Następnie możesz skompilować zebrane dane do arkuszy kalkulacyjnych, wizualizacji lub algorytmów uczenia maszynowego.
Mając te dane, możesz zrobić wszystko, od badania cen konkurentów po analizę wszystkich opinii klientów, aby wskazać najważniejsze obszary wymagające poprawy Twojego biznesu.
Ilość dostępnych funkcji w Import.io jest dość duża więc upewnij się, że jest to narzędzie, którego nie pominięto wypróbować w Twojej firmie.
LivePerson
LivePerson to platforma konwersacyjna oparta na sztucznej inteligencji ułatwia konsumentom kupowanie produktów i uzyskiwanie odpowiedzi na pytania w kanałach przesyłania wiadomości, z których już korzystają na co dzień.
LivePerson wykorzystuje sztuczną inteligencję do aplikacji do wiadomości, z których już korzystają Twoi potencjalni klienci i tworzy kanał sprzedaży na platformach, z których są najbardziej zadowoleni.
Chatboty tej aplikacji oparte na sztucznej inteligencji, integrują się z aplikacjami takimi jak WhatsApp, Line, Google Assistant, a nawet z Twoją stroną internetową, dzięki czemu możesz prowadzić wartościowe rozmowy tam, gdzie chcą ich potencjalni klienci.
Optmyzr
Płatny marketing prawdopodobnie skorzystał na sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym i automatyzacji bardziej niż na jakiejkolwiek innej strategii marketingowej.
Tylko dlatego, że większość pracy wiąże się z przebijaniem danych, optymalizacją ustawień i dostosowywaniem stawek na podstawie różnych czynników.
W tym miejscu zatem błyszczą technologie takie jak automatyzacja i uczenie maszynowe, dlatego Optmyzr jest tak imponującym narzędziem.
Program upraszcza podstawowe czynności, takie jak dostosowanie stawek, zarządzanie słowami kluczowymi, testowanie A / B i inne optymalizacje bez umiejętności programowania, które są niezbędne w Google Ads.
X.ai
X.ai jest doskonałym przykładem tego, jak prosta i skuteczna może być sztuczna inteligencja.
To wyjątkowe narzędzie, które jest alternatywą dla programów, które próbują robić zbyt wiele.
Aplikacja łączy się ze wszystkimi kalendarzami i koordynuje najlepszy czas na spotkanie z Twoimi kontrahentami. Z X.ai patrzysz tylko na harmonogram AI, który naprawdę ułatwia organizowanie firmowych spotkań.
ChatGPT
Midjourney
2. Planowanie kampanii marketingowych
Zaplanowanie udanej kampanii marketingowej wymaga dużo czasu i wysiłku. Wyobraź sobie, że możesz zmniejszyć te liczby o połowę? Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kampaniach content marketingowych może znacznie przyspieszyć badania, planowanie, dystrybucję i kreację.
3. Tworzenie treści
Nie wystarczy polegać na sztucznej inteligencji we wszystkich działaniach związanych z treścią. Jasne, Google nie nienawidzi treści generowanych przez sztuczną inteligencję, ale nadal trzeba dodać do nich ludzki akcent. Twoje treści muszą być przede wszystkim pomocne i napisane dla ludzi, jak wyjaśniło Google w wątku na Twitterze.
Kopiowanie i wklejanie generatywnych wyników tekstowych AI na swoją stronę internetową — nie jest to dobra strategia dotycząca treści. Samo tworzenie obrazów za pomocą Midjourney bez wielokrotnych prób lub ostatecznej edycji nie zapewni estetycznych obrazów.
Użyj Midjourney, aby pomóc Ci w tworzeniu pomysłów na swoje treści. Możesz na przykład użyć go jako punktu wyjścia do projektowania:
- Logo
- Ikony aplikacji
- Miniatury
Możliwości będą się zwiększać wraz z rozwojem technologii.
Autor:
Lolson Zawadzki / Full Brain Marketer, ekspert SEO. Wdraża web smarketing dla małych i średnich przedsiębiorstw. W dzisiejszych czasach bardziej boi się ludzkiej głupoty, niż sztucznej inteligencji.
R E K L A M A