Marketing cyfrowy ma własną niszę branżową, w której wymagane kwalifikacje wykraczają poza podstawowe strategie marketingowe i umiejętności twórcze. Jeśli rozważasz wejście na rynek marketingu cyfrowego, chcesz zrozumieć wymagane umiejętności i to, co robi Full Brain Marketer, to dobre miejsce do rozpoczęcia przyswajania tej wiedzy.
Full Brain Marketer – wszechstronny i innowacyjny
Ogólnie rzecz biorąc, osoba na tym stanowisku jest odpowiedzialna za wykorzystanie kanałów cyfrowych do generowania potencjalnych klientów i budowania świadomości marki i zwiększenia sprzedaży.
Kanały cyfrowe obejmują:
- Strony firmowe
- Media społecznościowe (Social Media)
- Rankingi w wyszukiwarkach
- E-mail marketing
- Remarketing
- Reklamy graficzne online
- Blogi firmowe (Content Management)
Poza tym, Full Brain Marketer musi również stosować mierzalne analizy, aby zidentyfikować słabe punkty i znaleźć sposoby na poprawę wydajności w tych kanałach. W tej roli możesz być odpowiedzialny za wszystkie aspekty strategii cyfrowej firmy lub po prostu skupić się na jednym.
Mniejsze firmy mają zazwyczaj jednego specjalistę lub menedżera, podczas gdy korporacje mogą rozłożyć obowiązki na cały zespół lub nawet na kilka różnych działów.
Ten wrzechstronny specjalista jest odpowiedzialny za kierowanie odpowiednich konsumentów w celu poprawy rozpoznawalności marki oraz zaufania i ostatecznie napędzenia intencji zakupu.
Wiele aspektów web smarketingu
W Web Smarketingu możesz zdecydować się na bycie wszechstronnym graczem lub skupić się na jednej lub dwóch umiejętnościach, aby się wyróżnić. Na przykład bycie silną osobą kreatywną, która rozumie kodowanie lub osobę techniczną, która zdobywa znaczenie treści w mediach społecznościowych.
Jest to dziedzina, w której doświadczenie lub dobry staż mówią same za siebie. Istnieje wiele certyfikatów online, które możesz dodać do swojej wiarygodności, nie wspominając o budowaniu własnej obecności w Internecie i stron mediów społecznościowych z dużą liczbą obserwujących. Często jest to najlepszy sposób na zwrócenie uwagi na siebie, jeśli chcesz zrobić karierę w w marketingu cyfrowym.
Ogólne umiejętności i obszary wiedzy Full Brain Marketera obejmują:
- Wideo: Trudno jest przyciągnąć uwagę ludzi online. Statystyki pokazują, że film zwiększa zaangażowanie, a ranking staje się wyższy w Google. Nie musisz zostać producentem wideo, ale skup się na podstawach tworzenia wideo. Znajomość sposobu pisania skryptów, korzystania z platform i aplikacji do tworzenia filmów oraz tego, co działa w filmach wideo, doda uroku podczas ubiegania się o pracę w marketingu cyfrowym.
- SEO i SEM: wyszukiwanie online prowadzi do reklam cyfrowych. Musisz zrozumieć optymalizację wyszukiwarek (SEO) i marketing w wyszukiwarkach (SEM), aby pracować w terenie. Nie musisz się martwić o to, co dzieje się na zapleczu. Chodzi bardziej o zrozumienie znaczenia SEO i najlepszych praktyk stosowanych w branży. To jest 101 dowolnej cyfrowej kampanii marketingowej lub inicjatywy zarządzania treścią. Zrozumienie, w jaki sposób SEO i SEM wpływają na wysiłki online, pozwoli Ci pracować z resztą zespołu cyfrowego, nie wyglądając tak, jakbyś był w złym interesie.
- Marketing treści: Treść jest używana do przyciągania i angażowania klientów, niezależnie od tego, czy jest to strona internetowa, wideo, media społecznościowe czy blog. Może również pociągać za sobą wszystko, do czego ludzie mogą uzyskać dostęp online, takie jak oficjalne dokumenty, studia przypadków, broszury informacyjne i inne. Zrozumienie aspektów treści, sposobu ich tworzenia, skuteczności i optymalnego wykorzystania zapewni bogactwo informacji potrzebnych do niemal każdej roli marketingu cyfrowego. Musisz zrozumieć, jak najlepiej korzystać z treści, aby pomóc firmie w osiągnięciu celów, w tym mediów społecznościowych. W zależności od tego, jakiego poziomu pracy poszukujesz w branży marketingu cyfrowego, będziesz musiał również zrozumieć strategię i analizę treści.
- Dane i analizy: Google Analytics ma kluczowe znaczenie dla wielu aspektów marketingu cyfrowego. Możesz śledzić raporty, ale ważniejsze jest, jak korzystać z znalezionych informacji. Monitorowanie kampanii i stosowanie ustaleń opartych na zachowaniach konsumentów pozwoli Ci opracować lepsze rozwiązania, które zwiększą liczbę konwersji i zwiększą ruch. Gromadzenie i wykorzystywanie danych jest również istotne, ponieważ dane gromadzone przez dzisiejsze przedsiębiorstwa są jak kopalnia złota, która musi być wykorzystywana w innowacyjny sposób do gromadzenia i zatrzymywania nowych klientów.
- Design thinking: Myślenie projektowe: doświadczenie użytkownika jest kluczem do udanego marketingu cyfrowego. Myślenie projektowe ma kluczowe znaczenie, ponieważ uczy firmy, jak najlepiej angażować klientów, ale poza tym zapewnia, że ich doświadczenia online są proste i skuteczne. Może to obejmować korzystanie z witryn zakupów online, dostęp do informacji i innych rzeczy, które firma może zaoferować klientom, w tym niestandardowe aplikacje. Musisz nauczyć się widzieć poza przedstawionymi Ci pomysłami i być w stanie spojrzeć w przyszłość na potencjalne problemy, które mogą spowodować. Musisz być w stanie zasugerować ulepszenia w oparciu o te instynkty i upewnić się, że twoje pomysły są wykonalne.
- Wiedza techniczna: Technologia jest siłą napędową w cyfrowym świecie, więc musisz zrozumieć, czym jest najnowsza technologia i jak jest używana. Musisz szybko dostosować się do zmian w branży i wiedzieć, co nadchodzi, aby twoje plany marketingu cyfrowego były aktualne. Korzystanie z technologii musi być łatwe dla ciebie, a zmiany nie mogą cię zastraszyć. Bez względu na to, gdzie chcesz zacząć (lub skończyć) w swojej karierze, niezbędna jest znajomość systemów kodowania stron internetowych i zarządzania treścią (CMS).
- Zrozumienie zaangażowania: bardziej niż kiedykolwiek wcześniej będziesz potrzebował zrozumienia, jak najlepiej zaangażować klienta. Aby tworzyć innowacyjne kampanie, które pomogą w rozwoju firmy, będziesz potrzebować wielkich umiejętności perswazji. Musisz zrozumieć, co sprawia, że dzisiejszy konsument podejmuje zobowiązanie i przechodzi na zakup. Nie wystarczy po prostu nakłonić ludzi do śledzenia stron mediów społecznościowych. Musisz także przekonać od wewnątrz. Twój zespół, współpracownicy i liderzy będą musieli być przekonani, że tam, gdzie chcesz umieścić pieniądze, jest słuszna decyzja. Zrozumienie wszystkich aspektów, od SEO po treści i najnowsze technologie, od tego, na co reagują ludzie, jest najlepszym sposobem na utrzymanie ludzi na pokładzie za pomocą swoich planów.
Pionierzy w marketingu cyfrowym
Marketing cyfrowy widzi ciągłe zmiany i wymaga myślenia wybiegającego w przyszłość. Musisz być pionierem, nieustannie broniąc najnowszych zmian w branży. Musisz także mieć ducha współpracy i być gotowym do współpracy z innymi działami.
Przewodnictwo w marketingu cyfrowym wymaga wpływania na innych i osiągania wyników dzięki współpracy. Musisz być w stanie pracować z ludźmi na wszystkich poziomach organizacji, aby opracować atrakcyjne oferty i stymulować wzrost.
Uznanie dla marki jest również niezbędne, ponieważ będziesz musiał zbudować obecność online, która odzwierciedla markę. Pomysł analityczny jest pomocny, ponieważ będziesz musiał spojrzeć na dane i dowiedzieć się, jak wydobyć stosowne informacje, które zapewnią twoją strategię silną. W skrócie, musisz być przekonany i przekonany, że marketing cyfrowy króluje na najwyższym poziomie, być na bieżąco, aby wspierać swoje opinie, ale także dobrze współpracować z innymi, aby ludzie chcieli pomóc w realizacji twoich pomysłów.