Z lotu ptaka Web Smarketing może być działaniem reklamowym realizowanym za pośrednictwem mediów cyfrowych, takich jak strony internetowe, poczta e-mail, wyszukiwarki i aplikacje mobilne. Chociaż powyższa uproszczona definicja w dużej mierze dotyczy głównych trybów marketingu cyfrowego, to jest ich o wiele więcej i w tym artykule dowiesz się o nich więcej.
Gdy nauczysz się zawiłości Web Smarketingu, przejdziemy do różnych wskaźników, które pomogą Ci zmierzyć skuteczność Twoich działań w sieci.
Czym jest Web Smarketing?
Web Smarketing to ścisła integracja e-Sprzedaży i e-Marketingu wraz z rozszerzoną analizą tychże działań w obrębie grupy lub jednostki. Wprowadzenie do Web Smarketingu wymaga przyjęcia różnych podejść marketingowych, sprzedażowych i strategii, które są ukierunkowane na zrozumienie i wykorzystanie interakcji między konsumentami a technologiami cyfrowymi, które kończą się zakupem produktu lub usługi.
Aby pomóc Ci w pełni wykorzystać strategię Web Smarketingu, oto kilka wskaźników, które zawsze powinieneś starać się osiągnąć. Możesz pomyśleć o tych metrykach jako punktach odniesienia do pomiaru większości, jeśli w ogóle, sukcesu tej odmiany zintegrowanych działań internetowych. Te dane pomagają również zapewnić świadomość marki i zwiększyć sprzedaż.
Pomiar skuteczności marketingu cyfrowego
Większość przedsiębiorców myśli raczej o marketingu przesądów niż o nauce. Dlatego nieustannie walczą o to, czy wydawać pieniądze na działania marketingowe, czy nie. Aby uzasadnić budżet marketingowy i przekształcić marketing z przesądu w naukę, potrzebujesz sposobów zmierzenia tych wysiłków. Dzięki możliwości pomiaru kampanii marketingowych masz dowody na to, co działa, a także gdzie musisz skupić swoją uwagę i zasoby.
Oto 5 wskaźników, które możesz zmierzyć w swoich działaniach związanych z Web Smarketingiem.
1. Zwrot z inwestycji ROI
Zwrot z inwestycji (ROI) jest prawdopodobnie najważniejszym pomiarem w cyfrowej kampanii Web Smarketingowej. Odpowiada na pytanie, czy Twoje działania związane z promocją cyfrową działają. Mierząc ROI, można dowiedzieć się, czy nowe potencjalne osiągnięcia uzyskane dzięki Web Smarketingowi prowadzą do nowej sprzedaży.
W ścisłym tego słowa znaczeniu ROI jako kluczowy wskaźnik wydajności (z ang. KPI – Key Performance Indicators) pomaga przypisać zwiększoną sprzedaż do działań Web Smarketingu. Jeśli zwrot z inwestycji wskazuje, że istnieje bezpośredni związek między nową sprzedażą a działaniami marketingowymi online, wiesz, że Twoje wysiłki były opłacalne.
Aby obliczyć zwrot z inwestycji w marketing cyfrowy, podziel całkowity przychód z marketingu cyfrowego i podziel go na jego łączny koszt wydatkówy. Wynikowa figura powinna pomóc skupić zespół i uniknąć niepotrzebnych konfliktów.
2. Śledzenie współczynników konwersji
Kolejnym wskaźnikiem KPI, który chcesz śledzić, jest współczynnik konwersji różnych kanałów. Współczynnik konwersji jest wskaźnikiem odsetki osób wykonujących pożądane działanie w reklamie cyfrowej lub wezwaniu do działania. Na przykład działaniem w reklamie w wyszukiwarce byłby użytkownik wprowadzający swój adres e-mail w formularzu strony internetowej. Inną czynnością może być kliknięcie przycisku zakupu na stronie internetowej.
Śledzenie współczynników konwersji pomaga uzyskać poczucie skuteczności kampanii marketingowej. Możesz ocenić, jak efektywna jest Twoja cyfrowa kampania marketingowa, aby widzowie ukończyli akcję.
Na przykład współczynnik konwersji informuje, jak dobrze działa reklama graficzna. Jeśli otrzymasz tysiąc odwiedzin, ale tylko dwóch użytkowników ukończy akcję, będziesz wiedział, że coś jest nie tak z reklamą. Następnie możesz podjąć kroki w celu zmiany różnych elementów, aby sprawdzić, czy współczynnik konwersji rośnie.
Podczas gdy większość ludzi przykłada dużą wagę do współczynnika konwersji swoich stron internetowych, równie ważne jest monitorowanie i mierzenie współczynników konwersji innych mediów. Oznacza to, że pomiar współczynnika konwersji w reklamie internetowej, kampaniach w mediach społecznościowych i działaniach marketingowych w wiadomościach e-mail znacznie zwiększa sukces cyfrowego marketingu.
Tylko przez pomiar współczynników konwersji w cyfrowych mediach marketingowych możesz dostosować każdy z nich, aby uzyskać pożądany wynik, co z kolei prowadzi do większej sprzedaży.
3. Śledzenie nowych sesji
Śledzenie nowych sesji w witrynie jest kolejnym wskaźnikiem, który ma duży wpływ na działania Web Smarketingowe. Podczas gdy możesz śledzić nowe sesje za pomocą zastrzeżonych platform, takich jak obecnie Google Analytics, śledzenie tych danych daje ogólne pojęcie o tym, jak dobrze Twoje zasoby cyfrowe zachowują klientów i przyciągają nowych klientów.
Google Analytics jest bezpłatny dla właścicieli witryn i oferuje znacznie więcej danych oprócz nowych informacji o sesji. Informacje, które należy uzyskać na pulpicie nawigacyjnym Google Analytics, są tak solidne, że wiele uczelni wykorzystuje je do pomiaru cyfrowych wskaźników marketingowych, które pomagają w dostarczaniu najlepszych innowacji technologicznych dla studentów.
Śledzenie nowych sesji jest niezwykle ważnym wskaźnikiem KPI w cyfrowej kampanii marketingowej, ponieważ daje wgląd w sposób, w jaki reklamy w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach, e-mailach i innych platformach są w stanie przyciągnąć nowych klientów. Śledzi również powtarzających się klientów, co daje poczucie, jak dobrze te reklamy wpłynęły na zachowanie i preferencje docelowego konsumenta.
Dzięki takiemu wglądowi możesz zrestrukturyzować swoją witrynę, aby dopasować ją do zachowań i preferencji docelowych klientów, aby zwiększyć przychody ze sprzedaży.
Gdy mierzysz nowe sesje, zyskujesz również możliwość określenia, który układ strony zachowuje zdrową równowagę nowych użytkowników i powracających użytkowników. W związku z tym jesteś w stanie lepiej określić, jakie treści współgrają zarówno z nowymi, jak i powracającymi użytkownikami, co znacznie usprawnia działania Web Smarketingowe.
4. Koszt leadów sprzedażowych
Po przeczytaniu o wiodącym źródle, które działało dla innych ludzi, większość marketerów ma tendencję do wyrzucania pieniędzy mając nadzieję, że przyniesie ona dochód. Chociaż taka brutalna strategia może zadziałać, może przynieść odwrotny skutek, prowadząc do strat, a nawet uszkodzeń marki.
Jakiś czas temu Facebook był reklamowany jako jedna z najbardziej skutecznych platform dla sprzedawców cyfrowych. Zwykłe liczby odwiedzin generowane przez Facebook skłoniły większość marketerów do przeskoczenia na modę na Facebooku, i chociaż większość była w stanie odzyskać koszty swojej inwestycji i uzyskać pewien zysk, inni nie mieli tyle szczęścia.
Niezliczone posty od niezadowolonych sprzedawców świadczą o problemie z prowadzeniem ze źródłem wiodącym przed oszacowaniem jego skuteczności w poszczególnych kampaniach marketingowych.
Aby w pełni wykorzystać możliwości generowania cyfrowych leadów, będziesz potrzebował sposobu śledzenia kosztów każdego potencjalnego klienta, a także wynikających z nich przychodów. Oznacza to, że zanim przejdziesz obiema stopami do cyfrowego medium marketingowego, przeprowadź kilka testów, aby poczuć jego współczynnik konwersji.
Zasadniczo dla każdego potencjalnego klienta chcesz zmaksymalizować swoje przychody przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. Źródło wiodące, które generuje 1000 PLN sprzedaży za każde 500 PLN, jest lepsze niż źródło leada, które przynosi 300 PLN sprzedaży za 300 PLN, niezależnie od generowanego ruchu.
5. Współczynnik odrzuceń (Bounce rate)
Współczynnik odrzuceń odnosi się do części użytkowników opuszczających witrynę przed eksploracją innych obszarów witryny. Wysokie współczynniki odrzuceń są oczywiście złe, ponieważ oznaczają, że odwiedzający nie poświęcają wystarczająco dużo czasu na przeglądanie ofert na stronie. Oznacza to, że nawet jeśli masz setki użytkowników co godzinę, ale współczynnik odrzuceń jest wysoki, prawdopodobnie nie dokonasz żadnej sprzedaży.
Pomiar współczynnika odrzuceń jest niezwykle ważny w Web Smarketingu. Dzięki niemu wiesz, które części witryny wymagają restrukturyzacji, aby poprawić zachowanie użytkowników. Gdy masz wysoki współczynnik odrzuceń, zwłaszcza na stronach z dużą zawartością treści, możesz pracować nad poprawą jej jakości, aby zachować więcej użytkowników.
Wysoki współczynnik odrzuceń zasugerowano jako jeden z czynników, które negatywnie wpływają na pozycjonowanie witryny (SEO). więc należy otoczyć te informacje prawdziwą troska o Twoje potrzeby związane z marketingiem cyfrowym. Istnieje wiele sposobów na poprawę współczynnika odrzuceń, z których wszystkie są łatwe do wykonania.
Istnieją sytuacje, w których wysoki współczynnik odrzuceń nie jest zły. Bywa tak jeśli odwiedzający odwiedzili Twoją witrynę i znaleźli to, czego szukali i od razu odeszli. Udało ci się szybko zaspokoić ich potrzeby i prawdopodobnie powrócą na twoją stronę, gdy będą mieli podobne potrzeby.
Wnioski
Teraz, gdy znasz kluczowe wskaźniki, które powinieneś mierzyć w swoich działaniach związanych z Web Smarketingiem, możesz je połączyć, aby stworzyć niezwykle skuteczną, zintegrowaną kampanię marketingową. Te wskaźniki są przydatne do pokazania i udowodnienia skuteczności kampanii marketingowej online. Z informacji zebranych na podstawie ROI, współczynnika konwersji, danych dotyczących nowych sesji, kosztów i przychodów na potencjalnego klienta oraz współczynnika odrzuceń można łatwo opracować strategię marketingową, która działa w określonych okolicznościach. Użyj tych wskaźników, aby wygenerować cyfrowy szablon marketingowy, który możesz wykorzystać za każdym razem, gdy chcesz promować swoje produkty lub usługi w sieci. Masz wiarygodne dane i dowody na to, co działa w twoim przypadku, aby uzasadnić wszystkie decyzje i strategie dotyczące marketingu cyfrowego.