Full Brain Marketing
Czasami niektórzy „znawcy” tematu przypominają nam, że używamy na co dzień tylko 10% naszego mózgu. Oczywiście jest to mit, gdyż tak naprawdę nasz mózg pracuje w 100% zarówno w dzień jak i w nocy, nie mniej jednak w odniesieniu do mediów cyfrowych i związanych z nimi skutecznością sprzedaży ma to pewny sens, zatem ważne jest, abyśmy wiedzieli, jak najlepiej wykorzystać wszystkie funkcje i cechy obu półkul naszego umysłu do budowania właściwego wizerunku firmy w sieci.
Podczas gdy osoba typu Full Brain Marketer wykorzystuje zarówno umiejętności twarde jaki miękkie, inni marketerzy kłócą się i cały czas angażują w nieskończony konflikt. Jakiego kanału reklamowego użyć, który jest najlepszy, który skuteczniejszy, gdzie pasuje ten kanał, kto go ogląda, jakie użyć kolory, w jaki sposób analizować dane i w jaki sposób dostosować się do ciągłych zmian?
Aby przybliżyć temat tych częstych konfliktów, najlepiej zilustruje to poniższa infografika pt. „Funkcje lewej i prawej półkuli mózgowej”, która ukazuje cechy osobowości związanych z funkcjami naszego mózgu.
W marketingu istnieje podobny podział pomiędzy emocjonalnym i artystycznym a wartościowym i praktycznym. Powyższe cechy osobowości ściśle wpływają na podejście marketerów (ale też odbiorców) do reklam telewizyjnych, czasopism i billboardów, a także marketingu internetowego.Full Brain Marketer w branży cyfrowej
W dzisiejszym środowisku cyfrowym rozwiązaniem na tego typu konflikty i problemy jest osoba zwana Full Brain Marketer, która łączy te funkcje, zdolności i kompetencje miękkie oraz twarde będąc wszechstronnym marketerem. Osoba ta, która integruje metodologię, technologie i kreatywność w tak wielu kanałach cyfrowych zmienia się też w czasie rzeczywistym reagując szybkim tempie w każdym aspekcie e-marketingu cały czas pamiętając o skutecznej sprzedaży.
Aby jak najlepiej wykorzystać talent w każdym zmieniającym się środowisku cyfrowym, Full Brain Marketer musi:
- Dopasować wszystkie cechy umysłu w wielu dyscyplinach cyfrowego marketingu (pozycjonowanie, treści, media społecznościowe, analizy, konwersje, produkty, usługi, marki, strategie, technologie, tworzenie grafik, zdjęć, itd.)
- Wspierać współpracę pomiędzy marketingowcami o odmiennych cechach prawej i lewej półkuli mózgu.
- Posiadać doskonały kontakt ze zróżnicowanymi klientami i wyjaśnić im enigmatyczne skróty czy nazwy typu CMS, PPC, ROI, SMM na prosty i czytelny język.
- Wykorzystywać zbieżność myślenia lewą i prawą półkulą, aby ustrukturyzować, dostarczyć, rozwijać i analizować zintegrowane kampanie marketingowe, które przynoszą policzalny zysk.
Ile razy słyszysz, jak marketerzy debatują, walczą i wciąż uzasadniają istnienie swojego działu czy, kanału cyfrowego? E-mail marketing specialist, konsultant ds. mediów społecznościowych, Web Analyst, eCRM & Digital Manager, dział wyszukiwania, dział tworzenia treści, dział wyświetlania – ta lista specjalistów i działów rośnie każdego dnia! Ile razy czytasz artykuły na temat odporności na nowe koncepcje marketingowe, doświadczasz konfliktu między działami między dyrektorem generalnym a marketingiem, marketingiem i sprzedażą oraz działami online i offline, grafikiem a programistą?
Wykorzystanie wszystkich cech naszego umysłu jest teraz niezbędne, jeśli chcesz planować, uruchamiać i optymalizować kampanie cyfrowe zgodnie ze zmianami i zróżnicowaniem tak wielu cyfrowych kanałów medialnych. W związku z tym istnieje ścisła potrzeba obecności wszechstronnej osoby opartej na tych wielorakich cechach osobowości jakim jest Full Brain Marketer.
Odwieczny konflikt marketerów z lewą i prawą półkulą mózgową
Media cyfrowe dostępne w czasie rzeczywistym
Szybki rozwój kanałów marketingu cyfrowego, zbieżność wyszukiwania informacji, ich wyświetlania oraz złożoność mediów społecznościowych jest doskonałym przykładem tego, jak marketerzy powinni się dostosować, aby wybrać i wdrożyć skuteczne metody zwiększania sprzedaży poprzez Internet. Optymalizacja umysłu jest równie ważna jak optymalizacja strony internetowej i jej wydajności. Full Brain Marketer w szybki sposób reaguje, a później integruje aktualnie dostępne dane i media.
Web Smarketing czasu rzeczywistego
W miarę kontynuowania debaty nad zbieżnością ról tworzenia czy pozycjonowania stron internetowych, tworzenia treści, prowadzenia kont w mediach społecznościowych, tworzenia filmików wideo, analizy czy konwersji, widzimy konflikty lewej i prawej części mózgu, ponieważ technologia, dane i liczby spotykają się z kreatywnością i treścią. Ówczesne media mogą przybierać różnoraką formę z coraz to nowym nazewnictwem, od SEO i PPC, po treści, Web Smarketing, webinaria, wideo, retargetowanie, budowanie linków, wysyłanie e-maili, aż do całego spektrum mediów społecznościowych i kanałów cyfrowych. Pod wieloma względami nowoczesne media łączą nowe i tradycyjne techniki marketingowe pod jednym parasolem. Obecnie mamy wielu ludzi, wiele zestawów umiejętności, wiele osób o funkcjach prawo lub lewo mózgowych, którzy spotykają się razem. Możesz zobaczyć, dlaczego jest to temat tak gorącej debaty i dlaczego wiele organizacji wciąż zmaga się z zarządzaniem talentami i odpowiednio kształtuje swój dział marketingu. Lewa półkula wciąż opiera się prawej.
Media społecznościowe
Media społecznościowe istnieją od zawsze. Nie jest to nowość w naszych czasach. Nowością jest technologia, która umożliwiła ludziom interakcję na wiele różnych sposobów. To samo w sobie odrzuciło nowe i innowacyjne sposoby myślenia o mediach społecznościowych, abyśmy mogli budować strategie wokół tej technologii. Po raz kolejny w tej dziedzinie szaleje ogromna debata na temat zwrotu z inwestycji w stosunku do wpływu oraz odpowiedzialności w porównaniu z eksperymentowaniem. Dlaczego? Ponieważ technologia i kreatywność marketingowa spotykają się ze sobą, ponieważ zderzają się ze sobą marketingowcy o różnych funkcjach umysłu.
Wniosek
Kluczem do zintegrowanego sukcesu marketingowego, od kampanii po strukturyzację agencji, jest integracja i wykorzystanie całego mózgu. Nie każdy jednak moze nim być. To naturalne, że niektórzy ludzie są zbyt daleko w lewo lub zbyt daleko w prawo. W rzeczywistości Full Brain Marketer może być przez wielu postrzegany jako cyfrowy geniuszu! Jest to raczej osoba, która zadziwia swoją wszechstronnością i innowacyjnym sposobem myślenia. Umiejętności, które Full Brain Marketer posiada, są w prawdzie wynikiem wieloletnich doświadczeń, ale nie może tez zapominać, że powstają wciąż to nowe rozwiązania związane z Web Smarketingiem, dlatego też jego umysł musi pracować na wysokich obrotach. Skuteczność jego działań zależy od odpowiedniej równowagi i zbalansowanie obustronnej wiedzy.