Najlepsze triki Instagram 2024
Triki na Instagram
Zwiększ popularność swojego profilu!
Autor: Lolson Zawadzki – Full Brain Marketer www.fixfix.pl, twórca stron, sklepów, portali internetowych, fotograf, podróżnik, niezależny recenzent perfum magazynu LOLSON.LUXURY.
Najlepsze triki Instagram to artykuł, który zdecydowanie zwiększy popularność Twojego profilu w 2024 roku.
Od momentu uruchomienia Instagram stał się największym serwisem społecznościowym do udostępniania zdjęć na świecie.
Jednym z największych powodów sukcesu Instagram w stosunku do jego konkurentów był fakt, że był on niezwykle łatwy w użyciu.
Jednakże, jak to zawsze ma miejsce w przypadku każdej usługi, aby wyprzedzić konkurencję, Instagram musiał ciągle dodawać nowe funkcje, które sprawiły, że usługa stała się przez lata trochę skomplikowana.
Oznacza to, że wiele ważnych funkcji Instagram jest ukrytych i większość użytkowników nie ma pojęcia, jak się do nich dostać.
Przedstawiam wciąż aktualizowany zbiór ciekawych wskazówek i sztuczek na Instagram, które zdecydowanie musicie poznać w 2024 roku:
Instagram – sztuczki i wskazówki
1. Dodaj lokalizację do Twojego zdjęcia
Dodając opis lokalizacji do Twojego zdjęcia, zaangażowanie obserwatorów wg badań Sprout Social może się zwiększyć nawet o 79%.
2. Dodaj maks. 30 #hasztagów
Instagram pozwala na umieszczenie maksymalnie 30 #hasztagów, dlaczego więc nie wykorzystać ich w pełnej ilości w celu zwiększenia zasięgu postu.
Co prawda bardziej elegancko jest używać ok. 5 #hasztagów, ale z drugiej strony „kto bogatemu zabroni”?
Szczególnie, gdy profil jest młody i nie posiada jeszcze sporo obserwatorów.
3. Unikaj tych samych #hasztagów
Publikując posty zmieniaj często zestawy #hasztagów.
Jeśli korzystasz cały czas z tych samych #hasztagów, algorytm Instagrama może uznać Cię za profil rozsyłający spam.
Warto zmieniać #hasztagi nawet ze względu na późniejszą ich analizę w statystykach Insight, gdzie możesz dostrzec, które #hasztagi są najskuteczniejsze.
4. Dodawaj przemyślane #hasztagi
Dodając tylko odpowiednie #hasztagi, które są związane z zawartością twojego profilu, algorytm Instagrama lepiej dopasuje Cię w swoim środowisku i stworzysz dzięki temu bardziej zaangażowaną społeczność.
5. Mieszaj #hasztagi
Dodawaj #hasztagi o różnej wartości czyli o różnych ilościach postów.
Jeśli zdecydujesz się na najbardziej wartościowe i ogólne hasztagi (np. #kawa) to znajdziesz się na tablicy bardzo krótko i mało osób zdąży Cię polubić.
Jeśli do listy tagów Twojego posta dodasz hasztagi mniejszej wartości, mniej popularne (np. #kawaradom) to jest duża szansa, że Twój post będzie długo wyświetlany i – jeśli będzie wystarczająco atrakcyjny czy wartościowy – polubi go znacznie więcej użytkowników.
Dzięki temu, poprzez te polubienia, wzrośnie ogólna wartość Twojego posta i będzie miał większe szanse przebić się w najbardziej obserwowanym #hasztagu (czyli wspomnianym wcześniej hasztagu: #kawa).
R E K L A M A
6. Selekcjonuj obserwowane Profile i #hasztagi
Obserwuj, jeśli możesz tylko takie profile i hasztagi, które są powiązane w jakiś sposób z Twoją grupą docelową.
Jeśli np. chcesz trafić do ludzi z branży modowej, nie przesadzaj z obserwacją profili o tematyce samochodowej.
Algorytm Instagrama i jego sprytne autoroboty wyczują Twoje niezdecydowanie co do tematyki Twojego profilu i utrudni Ci budowę własnej, zaangażowanej społeczności.
7. Przełącz się na profil biznesowy
Dzięki temu będziesz mieć pełny dostęp do statystyk aktywności Twojej i Twoich obserwatorów.
Statystyki znajdziesz pod linkiem Insight.
8. Podejmuj decyzje oparte na analizie
Instagram posiada wiele danych, które czekają, aż wykorzystasz je do podejmowania decyzji dotyczących swojej marki.
Możesz zobaczyć opcje takie jak „zaangażowanie” lub „dotarcie” i przeszukiwać posty, aby zobaczyć, jakie treści rezonują z publicznością.
9. Wykorzystaj w pełni pole Imię i Nazwisko
Wpisując tu odpowiednie słowa kluczowe, opisujące niejako zawartość Twojego profilu, będziesz znacznie lepiej wyszukiwany przez algorytm aplikacji oraz przez samych użytkowników Instagram.
10. Systematycznie postuj
Zadbaj o systematyczne publikowanie swoich postów.
Najlepiej jeśli codziennie opublikujesz ok. 1-5 postów w różnych porach dnia.
Często z braku czasu nie jest to łatwe, ale algorytm Instagrama zapewne polubi Twoją konsekwencję i powoli będzie podwyższał Twoje wyniki.
R E K L A M A
11. Postuj o właściwych porach
Zadbaj o publikowanie swoich postów o odpowiednich porach.
Jest wiele wiele artykułów, odpowiadających na pytanie, kiedy najlepiej publikować posty na Instagram.
Z moich obserwacji mogę zasugerować godzinę 10:00, 12:00, 16:00 i 20:00.
Można też testować wczesną godzinę 8:00, ale prawda jest taka, że raczej użytkownicy Instagrama nie maja czasu rano przeglądać nowych postów lub przeglądają ich mało i w dodatku bardzo szybko (ze względu np. na szykowanie się do pracy, szkoły, itp)
Przy publikacji zaś postów zagranicznych, trzeba wziąć pod uwagę różne strefy czasowe i publikować je z odpowiednim przesunięciem czasowym i unikać publikacji wtedy, gdy nasi użytkownicy śpią.
Konieczną czynnością jest też przeglądanie wbudowanej w Instagram bezpłatnej funkcji analitycznej Insights, dzięki której można sprawdzić aktywność naszej społeczności.
12. Publikuj wartościową treść
Pomyśl o tym, do kogo chcesz kierować swoją treść na Instagramie i postaraj się przygotować swojemu audytorium cenne wartości w postaci różnego rodzaju porad, ciekawych i przydatnych cytatów, opisów lub nawet miły dla oka zbiór zdjęć czy kolaży.
Tylko wartościowe treści zbudują Twoją społeczność.
13. Dodaj tekst alternatywny do obrazów
Ta nowa funkcja Instagram pozwala wyjść poza #hashtag w celu zwiększenia możliwości wyszukiwania.
Chociaż Instagram inwestuje w technologię odczytu i interpretacji zawartości obrazu, nadal nie jest on w pełni wiarygodny.
Ale tagi typu ALT pomogą algorytmom Instagram zrozumieć o czym jest zdjęcie i zwiększą prawdopodobieństwo, że Twoje zdjęcie pojawi się w powiązanych wyszukiwaniach.
Użyj tej funkcji, aby dodać opisowy tekst do swoich zdjęć. Ponadto osoby korzystające z czytników ekranu będą teraz mogły usłyszeć opis obrazu.
Tak, tak. Instagram pod tym względem upodabnia się do Google i jego sposobów optymalizacji.
14. Daj szansę GIFom
Badania pokazują, że więcej osób zwraca uwagę i ogląda ruchome obrazy.
Służą do tego oczywiście filmy wideo, ale także i proste grafiki animowane.
Nauka tworzenia i publikowania GIFów w działach marketingu, powinna być zatem obowiązkowa.
Dłuższy czas użytkownika spędzony nad postem w sprytny sposób wychwyci algorytm Instagram i automatycznie wyżej oceni jego wartość.
15. Użyj link w Instagram, aby zwiększyć ruch w witrynie
Instagram może pomóc w zwiększeniu liczby odwiedzin Twojej witryny internetowej dzięki możliwości pozwalającej na umieszczenie jedynego, klikalnego linka w Twojej sekcji bio.
Zmaksymalizuj potencjał swojego linku dzięki specjalnym ofertom i promocjom, aby zachęcić zwolenników do klikania.
Powinieneś również połączyć silne wezwania do działania ze swoim adresem URL w nakładce tekstowej na dowolnych zdjęciach lub filmach.
Nie potwierdzone przeze mnie dotąd w pełni badania wskazują również na to, że skracanie długich adresów internetowych poprzez serwisy bit.ly lub tiny.url niestety nie są sukcesywnie lubiane przez algorytm Instagrama.
W tym celu lepiej będzie stworzyć specjalną mini stronę www typu landing page pod osobną, krótką domeną, na której umieścisz swoją ofertę.
R E K L A M A
16. Stosuj te same filtry do zdjęć
Aby zwiększyć świadomość swojej marki, staraj się stosować wyłącznie te same filtry w zdjęciach Twoich postów.
Dzięki temu Twój profil będzie dodatkowo wyglądał bardziej profesjonalnie i tym samym będzie bardziej ciekawszy dla obserwatorów.
17. Organizuj konkursy
Konkursy to potężne narzędzie do zwiększenia zaangażowania na Instagramie, generujące 3,5 razy więcej polubień i 64 razy więcej komentarzy niż zwykłe posty.
18. Zachęć do przesłania prywatnych wiadomości
Umieść w poście zachętę do przesyłania prywatnych wiadomości.
Algorytm Instagrama zauważy większą i bardziej zaangażowaną aktywność na Twoim koncie i podwyższy Ci ogólny ranking Twojego profilu.
19. Dodaj emotikony do swojego profilu i postów
Według Quintly emotikony mogą zwiększyć do 47,7% więcej interakcji na Instagramie.
Ich badania wykazały, że kiedy patrzymy na uśmiechniętą twarz w Internecie, te same części mózgu są stymulowane tak, jak wtedy, gdy patrzymy na ludzką twarz – tak więc faktycznie wykazują one rzeczywisty wpływ na ludzi.
20. Uruchom Instagram Stories
Już ponad 300 milionów osób korzysta z relacji na Instagramie każdego dnia.
Nie powinno więc być zaskoczeniem, że jedna trzecia najczęściej oglądanych relacji na Instagramie pochodzi od firm.
R E K L A M A
21. Używaj hasztagów i linków w Instagram Stories
Hasztagi w Instagram Stories są odczytywane przez algorytm Instagram.
Warto więc zwiększyć zasięg posta dodając do niego właściwie dobrany #hasztag.
Natomiast dodawanie linków wcześniej dostępne było tylko dla zweryfikowanych posiadaczy kont na Instagramie, lecz teraz firmy mogą dodać link do swojej relacji, o ile mają 10 tys. obserwujących lub więcej.
22. Dodaj przekonujące wezwanie do działania
Zwolennicy mogą pokochać Twoje posty na Instagramie, ale upewnij się, że cała ta ich miłość gdzieś prowadzi, korzystając z potężnego wezwania do działania na Instagramie.
Podczas gdy formuły Call-To-Action (w skrócie CTA) można wprowadzać do obrazów, najbardziej bezpośrednim sposobem na zwiększenie szybkości interakcji i popchnięcie obserwatorów w określonym kierunku jest wykorzystanie oficjalnych przycisków CTA, które Instagram udostępnia w profilu biznesowym.
Chcesz poznać więcej trików?
Obserwuj mnie!
Bądź na bieżąco.
Najlepsze triki Instagram – Wskazówki i sztuczki
Zdaj sobie sprawę, że Twoja podróż na Instagram nigdy się nie kończy.
Choć może to brzmieć zniechęcająco, Twój profil na Instagramie jest jak Twoja firma – przedsiębiorstwo, które stale się rozwija i rozwija, a jednocześnie tworzy coraz głębsze powiązania ze swoimi zwolennikami. Tworzy społeczność. A zaangażowana społeczność to przyszłość biznesu.
Przestrzegając tych wskazówek i porad dotyczących najlepszych praktyk na Instagram w 2020 r., możesz zmaksymalizować potencjał swojego profilu na Instagram.„Przyszłość biznesu to społeczność.”
Barry Libert
R E K L A M A
📃 Dalsze czytanie
- Specjalista WordPress i WooCommerce – gdzie szukać? >>
- Jak sprzedawać na Instagramie / Nowa funkcja sprzedaży na Instagram >>
- Jak uzyskać ekskluzywny, niebieski znaczek przy profilu Instagram? >>
- Przeczytaj o tym, jak pracować i podróżować w tym samym czasie? >>
- Jak pracować zdalnie? Czy Ty też możesz tak pracować? >>
- Mindfulness w pracy firm z listy Fortune 500 >>
- Jak zająć pozycję zero w Google? >>
Wiele praktycznych porad. Jeden z najlepszych poradników jakie widziałem w necie. Skorzystałem z wielu punktów i faktycznie poprawiłem swoje wyniki na Instagram. Fenk ju!
Na zdrowie! Cieszę się, że artykuł był pomocny. Instagram to mocne narzędzie marketingowe i warto go „rozebrać” na części pierwsze.
Naprawdę fajnie porady! Przeglądam wiele takich artykułów i mało w którym była wzmianka o tekstach alternatywnych! W końcu rozumiem o co w tym chodzi 🙂
Dzięki wielkie za pełną informacje o opisywaniu zdjęć!
Nie podaliście najważniejszego czyli proporcji 16:9 jeżeli dodasz coś w innej proporcji Instagram tego nie pochwali