Wyszukiwanie głosowe Google SEO
Jak włączyć i zoptymalizować swoją stronę www?
Pozycjonowanie w Google Voice Search
Autor:
Lolson Zawadzki – Full Brain Marketer, twrca stron i sklepów internetowych – https://fixfix.pl.
Wyszukiwanie głosowe Google to nowoczesna technologia, która pozwala użytkownikom na wyszukiwanie w Internecie poprzez ustne zadawanie pytań na smartfonie, tablecie, urządzeniu inteligentnym lub komputerze.
Różni się od tradycyjnej metody wpisywania zapytania w polu wyszukiwania. Na zapytanie odpowiada używana przez użytkownika wyszukiwarka lub asystent cyfrowy.
Różnica między wyszukiwaniem głosowym, a wyszukiwaniem w Internecie
Istnieje kilka kluczowych różnic między wyszukiwaniem w sieci, a wyszukiwaniem głosowym. Największą różnicą jest to, że wyszukiwanie głosowe jest bliskie konwersacji. Wyszukiwanie głosowe z roku na rok jest coraz bardziej naturalne i składa się z dłuższych zdań. Z drugiej strony wyszukiwanie w sieci jest bardzo krótkie i podstawowe.
Użytkownicy wyszukiwarek internetowych koncentrują się głównie na słowach kluczowych i pozostawiają wyszukiwarki, aby dowiedzieć się, jakie są intencje użytkowników. Wyszukiwarki zwracają wyniki, a użytkownicy przeglądają je jeden po drugim, aż dotrą do właściwych informacji, których szukają.
Nie dotyczy to wyszukiwania głosowego. Oczekiwane jest jasne pytanie i udzielona prosta odpowiedź, możliwie najbliższa właściwej odpowiedzi.
Niektóre przykłady wyszukiwania głosowego
- Ok Google, znajdź kto tworzy strony internetowe w Radomiu?
- Hej Siri, gdzie jest najbliższa najbliższa agencja interaktywna?
- Alexa, co znaczy skrót SEO?
Wzrost wyszukiwań głosowych
Wyszukiwanie głosowe rośnie wykładniczo, z roku na rok i staje się popularne wśród wszystkich grup wiekowych, zwłaszcza wśród młodego pokolenia.
Rodzaj obszarów, które obecnie obsługuje wyszukiwanie głosowe, nie ogranicza się do podstawowych zadań, takich jak nawigacja, pytania i odpowiedzi, zarządzanie listami odtwarzania piosenek lub nawiązywanie połączenia telefonicznego.
Wspierane są także takie działania, jak zakupy, zarządzanie pocztą e-mail, zarządzanie kalendarzem i wiele innych, a każdego dnia coraz więcej.
Wyszukiwanie głosowe to nie tylko przyszłość, ale teraźniejszość i statystyki dowodzą, że staje się częścią codziennego życia.
Głos zmienia sposób wyszukiwania
Sposób, w jaki ludzie wyszukiwali tradycyjnie, jest zupełnie inny niż w przypadku wyszukiwania głosowego.
Wyszukiwanie głosowe jest znacznie bardziej bliskie konwersacji i jest naturalne.
Załóżmy, że chcesz uzyskać informacje na temat audytu SEO. Tradycyjnie otwierasz kartę wyszukiwarki i piszesz wzdłuż linii
Jednak w przypadku wyszukiwania głosowego proces wyszukiwania wyglądałby mniej więcej tak:
– Hej, Google, co to jest audyt SEO?
Na razie korzystanie z wyszukiwania głosowego jest ograniczone, ale firmy technologiczne wciąż ulepszają algorytmy. Technologia głosowa obecnie nie jest w stanie obsługiwać złożonych zapytań ani poleceń, ale wciąż dodawane są nowe usługi i możliwości wyszukiwania.
Podobnie jak w przypadku każdej nowej technologii, dostosowanie się do potrzeb użytkownika może chwilę potrwać.
Najbardziej popularne systemy wyszukiwania głosowego
Optymalizacja strony www pod wyszukiwanie głosowe
Jak wszyscy wiemy w tym momencie, technologia rozpoznawania głosu jest coraz lepsza, w rzeczywistości uważa się ją teraz za 95% dokładną.
Jako użytkownicy dostosowujemy się do tej nowej rewolucji głosowej dość szybko (prawie 1/4 zapytań na telefony komórkowe to wyszukiwanie głosowe), ale marketerzy i specjaliści SEO wydają się być w tyle, jeśli chodzi o optymalizację pod kątem tego nowego sposobu SZUKAJ.
Jeśli jesteś w świecie marketingu, czas zacząć zwracać uwagę na optymalizację wyszukiwania głosowego, aby pomóc Ci pokazać się w wynikach wyszukiwania za pomocą tej metody.
Podczas gdy optymalizacja pod kątem wyszukiwania głosowego wymaga nieco innej taktyki niż stosowane przez nas techniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, mogą one przynieść korzyści całej witrynie, niezależnie od tego, jak dana osoba Cię szuka, więc wdrożenie tych najlepszych praktyk jest naprawdę korzystne zdobyć.
Jak zoptymalizować swoją stronę pod wyszukiwanie głosowe?
- Pisz treści w naturalny, bliski konwersacji ton.
- Skoncentruj się mniej na słowach kluczowych.
- Skoncentruj się bardziej na wyszukiwaniu semantycznym.
- Spróbuj popracować nad intencją użytkownika.
- Podaj odpowiedź w kontekście.
- Dołącz słowa kluczowe z dłuższym ogonem, aby dotrzeć do użytkowników.
- Staraj się być zwięzły tam, gdzie to możliwe.
- Zintegruj dane strukturalne na swoich stronach internetowych, aby pomóc wyszukiwarkom.
Rozpocznij pracę z właściwością SPEAKABLE na schema.org, aby zapewnić identyfikację sekcji odpowiednich do odtwarzania dźwięku za pomocą syntezatora mowy (TTS)
Celuj w pozycję zero w Google czyli fragmenty z odpowiedzią (featured snippet)
Pozycja zero, czyli fragment wyróżniony przez Google, jest obecnie najbardziej pożądanym miejscem na stronach wyników wyszukiwania z wielu powodów, ale jednym z nich jest obecnie najlepszy wynik wyszukiwania głosowego.
Wyróżniony przez Google fragment kodu ma być szybką odpowiedzią na pytanie, czyli tego, czego zwykle szukają ludzie, gdy korzystają z wyszukiwania głosowego.
Czy znasz pozycję zero w Google? Ta w szarej ramce poniżej to przykład pozycji zero mojego artykułu:
Warto więc wiedzieć, jak zdobyć pozycję zero w Google
Jeśli możesz wylądować w tym wyjątkowym miejscu na stronach wyników wyszukiwania, prawdopodobieństwo znalezienia się w wynikach wyszukiwania głosowego będzie znacznie większe. Według ankiety 40,7% wszystkich odpowiedzi wyszukiwania głosowego pochodziło z polecanego fragmentu wyróżnionego kodu.
Za pomocą opisanego fragmentu proste odpowiedzi (takie jak pytanie o wiek celebryty) są udzielane bezpośrednio, ponieważ są faktami. W przypadku postów opartych na opiniach ekspertów lub wyszukiwarkach wyszukiwarki będą pobierać treści ze stron internetowych, które ich zdaniem najlepiej nadają się do odpowiedzi na pytanie.
Pomocne wskazówki, jak dotrzeć do tego pożądanego miejsca, obejmują:
- Znajomość zamiarów odbiorców i reagowanie na nie.
- Przeprowadzam badania słów kluczowych.
- Tworzenie wysokiej jakości treści, które odpowiadają na pytania.
- Wdrażanie najlepszych praktyk SEO.
- Koncentrując się na łatwym do formatowania formacie.
Poznaj także artykuł – Jak zdobyć pozycję zero w wynikach wyszukiwania?
Trzymaj się podstaw SEO
Nie zapomnij o podstawach SEO. Im więcej przestrzegasz tych najlepszych praktyk, tym więcej Google Ci wynagrodzi. To, że warto rozważyć nowe aspekty, nie oznacza, że powinieneś zapomnieć o istniejących elementach.
- Pamiętaj, aby zoptymalizować elementy na stronie za pomocą odpowiednich słów kluczowych, w tym adresu URL, tytułu strony, tagów nagłówka, tekstu alternatywnego, opisu meta i samej kopii.
- Zbuduj link zwrotny i opisz strategię.
- Upewnij się, że Twoja witryna jest bezpieczna – zainstaluj Certyfikat SSL🔒.
- Skoncentruj się na szybkości strony (średnia strona wyników wyszukiwania głosowego ładuje się w 4,6 sekundy (52% szybciej niż średnia strona).
Mówię to cały czas, ale nigdy nie wydaje się to wystarczające: zbuduj swoją całkowitą obecność w Internecie. Stwórz najlepszą obsługę dla użytkownika, a wkrótce zobaczysz korzyści.
Skoncentruj się na treści
Chociaż w tym momencie optymalizacja SEO może to wydawać się oczywista, istnieje kilka konkretnych wskazówek, na które należy zwrócić szczególną uwagę, jeśli chodzi o wyszukiwanie głosowe:
- Upewnij się, że treść jest prosta i łatwa do odczytania.
- Staraj się pisać treści o dużej długości (około 2000 słów), ponieważ to zwykle Google korzysta z wyszukiwania głosowego.
- Odpowiedz na pytania odbiorców i rozwiąż ich problemy z treścią.
- Naturalnie pisz / mów w swoich treściach (dotyczy to osób używających fraz konwersacyjnych podczas wyszukiwania głosowego).
- Regularnie udostępniaj swoje treści w mediach społecznościowych, ponieważ mają one lepszą skuteczność w wyszukiwaniu głosowym.
Zainwestuj w optymalizację mobilną
Jeśli chodzi o SEO ogólnie, konieczne jest, aby Twoja witryna była dostosowana do urządzeń mobilnych.
Google dba przede wszystkim o wygodę użytkowników i teraz korzysta z urządzeń mobilnych na komputerze stacjonarnym w celu SEO.
Polecam przejście na responsywny projekt i zapewnienie szybkiego tempa witryny mobilnej, aby uniknąć kary.
Ponieważ tak wiele wyszukiwań głosowych odbywa się za pomocą urządzenia mobilnego, bardzo ważne jest, aby zoptymalizować je, by znaleźć się w wynikach na telefon komórkowy.
Najczęściej używane słowa kluczowe do wyszukiwania głosowego
Ponad 20% zapytań wyszukiwania głosowego jest wywoływanych przez kombinację tylko 25 słów kluczowych. Najbardziej popularne z nich to:
- jak
- co
- najlepszy
- gdzie
- kiedy
- dlaczego
Kluczowe punkty wyszukiwania głosowego – konkluzja
Wyszukiwanie głosowe jest technologią w powijakach, podobnie jak Internet w latach 90.
Technologia, zarówno pod względem sprzętu, jak i oprogramowania, przeszła długą drogę w ciągu ostatnich trzech dekad.
W 2013 r. Ilość danych generowanych na całym świecie oszacowano na 4 zettabajty, które do 2025 r. Wzrosną do 163 zettabajtów.
Internet w połączeniu z szybszym i niezawodnym sprzętem, zettabajtami danych i sztuczną inteligencją oraz dalsza poprawa uczenia maszynowego i przetwarzania języka naturalnego sprawią, że wyszukiwanie głosowe przeniesie wyszukiwanie głosowe na centralne miejsce.
Strategia wyszukiwania głosowego będzie bardzo różna od tradycyjnego SEO.
Pierwsi użytkownicy skorzystają najbardziej, a także ci, którzy zoptymalizują swoje treści pod kątem wyszukiwania głosowego
Jedyną stałą rzeczą jest EWOLUCJA!
Technologia wyszukiwania głosowego jest coraz lepsza, pojawia się już nawet w autach. Wierzyć się nieraz nie chce w jak inteligentny sposób asystent głosowy preparuje odpowiedzi.
Fakt! Wyszukiwanie głosowe przynosi coraz lepsze efekty i coraz szybciej przybliża nas do odpowiedzi na interesujące pytania.
Świetny artykuł o wyszukiwaniu głosowym. Dzięki. Optymalizacja wyszukiwania głosowego staje się coraz bardziej potrzebna.